شناسهٔ خبر: 48372913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد

آمادگی ۳۲ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی جنوب کرمان در عید سعید قربان

علی احمدی گفت: ۳۲ اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی در روز عید قربان بر ذبح بهداشتی و شرعی دام ها در جنوب کرمان نظارت می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی احمدی» گفت: با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان و ضرورت نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی و نیز به منظور حفظ سلامت مصرف کننده و تامین بهداشت عمومی این اداره کل اقدام به برقراری 32 اکیپ های ثابت و سیار نظارت بهداشتی در سطح شهرستان های منطقه در روز عید سعید قربان از ساعت 7 صبح الی 13 کرده است.



مدیر کل دامپزشکی جنوب کرمان افزود: کشتارگاه های دام موجود در منطقه نیز با حضور بازرس بهداشتی و ناظر شرعی فعال بوده و بر ذبح دام های قربانی نظارت می کنند.


وی ضمن درخواست از شهروندان، ابراز کرد: حتی الامکان از کشتار دام ها در منازل و معابر خودداری کرده و ضمن مراجعه به کشتارگاه در حضور بازرس بهداشتی و ناظر شرعی نسبت به ذبح دام های قربانی خود اقدام و از سلامت لاشه استحصالی اطمینان حاصل کنند.



احمدی در خاتمه با اشاره به این که بعضی از بیماری های مشترک بین انسان و دام همچون بیماری تب کریمه کنگو در دام علائم بالینی خاصی ندارند، تاکید کرد: برای پیشگیری از بیماری های مشترک بین انسان و دام، مصرف کنندگان بایستی گوشت دام تازه کشتار شده و آلایش آن  را حداقل به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری و سپس مصرف کنند.

پایان پیام/586

نظر شما