شناسهٔ خبر: 48374066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی لرستان:

۲۹ اکیپ ثابت و سیار بر نذورات مردمی عید قربان نظارت خواهند کرد

زبر دست از ممنوع بودن کشتار دام در حاشیه شهرها خبرداد و گفت: در روز عید قربان تعداد ۲۹ اکیپ ثابت و سیار بر نذورات مردمی عید قربان نظارت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

« مصطفی زبر دست» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در عید سعید قربان کلیه کشتار گاهها و میادن دام در سطح استان باز می باشند و هر گونه خرید دام و کشتار در کشتارگاه به صورت رایگان توسط همکاران دامپزشکی مورد بازرسی و معاینه قرار خواهند گرفت.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: در این روز تعداد ۲۹ اکیپ ثابت و سیار متشکل از ناظرین شرعی و بهداشتی بر نذورات مردمی نظارت خواهند کرد.

 

وی ادامه داد: با توجه فصل گرما خطر شیوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیشتر از گذشته است، که ضروری است هم استانیها موازین بهداشتی را رعایت کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان افزود: از طرفی بسیاری از بیماری هایی که سلامت انسان را تهدید می کند منشاء حیوانی و دامی دارند به این دلیل تلاش می شود با همکاری اصحاب رسانه موارد ناشی از کشتار دام در حاشیه شهرها را به حداقل برسانیم.

 

وی از ممنوعیت کشتار دام در حاشیه شهرها خبرداد و افزود: کشتار غیر مجاز دام در حاشیه شهر ها علاوه برهم زدن مبلمان شهری، آلودگی های زیست محیطی، وارد کردن خسارت به صنایع دامی مثل کشتارگاه ها و میادین دامی می تواند منشاء  اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام نظیر تب مالت و تب خونریزی کننده تب کریمه و کنگو باشد.

 

زبردست ادامه داد: از هم استانی های عزیز درخواست می شود برای حفظ سلامت خود و خانواده های خود از کشتار دام در حاشیه شهرها جدا خود داری کنند.

 

زبر دست بیان کرد: از مردم استان درخواست می شود کشتار دام های قربانی خود را در کشتارگاه ها که هم ناظر شرعی و هم ناظر بهداشتی مستقر است انجام دهند.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود:  از مردم استان تقاضا می شود که تحت هیچ شرایطی دام را در حاشیه شهرها کشتار نکنند و ذبح دام را در کشتارگاه ها و تحت نظر ناظران شرعی و بهداشتی انجام دهند و با این اقدام سلامت خود و خانواده خود را تضمین کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی استان لرستان اظهار کرد:  در روز عید قربان بر کشتار دام در حاشیه شهرها نظارت می شود و چناچه کشتار دام در حاشیه شهرها مشاهده شود با عاملان برخورد قاطع قضایی و قانونی می شود.

پایان پیام/599

نظر شما