شناسهٔ خبر: 67324375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرک‌های صنعتی استان اردبیل به فیبر نوری متصل می‌شود

اردبیل-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از اجرای طرح اتصال شهرک‌های صنعتی استان به فیبر نوری با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل هاشم علایی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: هزینه این طرح مهم زیرساختی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی تامین خواهد شد و شرکت مخابرات نیز به عنوان مجری طرح، نسبت به اجرای آن اقدام خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل اضافه کرد: اجرای این طرح از سال ۱۴۰۲ آغاز شده و در طول مدت پنج سال اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: با اجرای این طرح، شاهد رونق تولید و تامین نیازهای ارتباطی واحدهای تولیدی در شهرک‌های استان خواهیم بود.

علایی گفت: فراهم کردن زیرساخت‌های ارتباطی نقش بسیار مهمی در افزایش بهره‌وری و توسعه بازار و فروش محصولات واحدهای تولیدی دارد و به عنوان یکی از عوامل توسعه اقتصادی هر کشور محسوب می‌شود.

وی همچنین از برنامه‌های این شرکت به منظور توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: به منظور تکمیل و توسعه این زیرساخت‌ها، طی قرارداد با شرکت مخابرات، شبکه فیبر نوری در تمامی معابر شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اجرایی می‌شود.

احیای ۲۰ واحد تولیدی راکد در شهرک‌های صنعتی اردبیل

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از احیای ۲۲ واحد راکد و غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اردبیل در سال گذشته خبر داد و گفت: احیای این واحدهای راکد با استفاده از ظرفیت‌های این شرکت و هماهنگی با کارگروه رفع موانع تولید ممکن شده و زمینه اشتغال مجدد برای بیش از ۹۰۰ نفر هم ایجاد شد و مقرر است امسال هم ۲۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگردد.

وی کاهش بروکراسی‌ اداری را از ضرورت‌های جذب سرمایه‌گذاری در استان برشمرد و ادامه داد: کلینیک کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی یکی از ظرفیت‌های موجود در استان برای حمایت از تولید و کمک به احیای واحدهای راکد است که در این کلینیک، مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد احصا و رصد قرار گرفته و راهکارهای مناسب برای رفع موانع و مشکلات آنان پیشنهاد می‌شود.

علایی افزود: این کلینیک با هدف عارضه‌یابی و بهبود عملکرد و احیای واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال تشکیل شده است و سال گذشته با پایش واحدهای تولیدی ۲۲ واحد راکد استان به چرخه تولید بازگشت.

استان اردبیل دارای ۲۰ شهرک و نواحی صنعتی است.

نظر شما