شناسهٔ خبر: 48378865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد

آماده باش ۸۱ اکیپ دامپزشکی برای عید سعید قربان در آذربایجان غربی

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی بر سلامت دام های قربانی در روز عید سعید قربان در سراسر استان توسط ۸۱ اکیپ نظارتی خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید امید خلیل زاده در گفت و گو با ایسنا با اشاره به انجام سنت حسنه قربانی در روز عید قربان، گفت: نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در تمامی شهرستان‌های استان توسط بازرسین بهداشتی و شرعی با ساماندهی ۸۱  اکیپ ثابت و سیار انجام می شود. 

خلیل زاده گفت: به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان  گوشت قربانی و تأمین  بهداشت عمومی، اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی با هماهنگی های بعمل آمده با نهادهای اجرایی از جمله استانداری  فرمانداری ها، شهرداری ها، امامان جمعه و جماعات و با به کار گیری بیش از ۱۵۰ نفر نیروی فنی اعم از دامپزشک ، بازرس گوشت و ناظر ذبح شرعی در قالب ۸۱  اکیپ نظارتی و بازرسی شرعی و بهداشتی دامپزشکی( ۱۹ اکیپ ثابت و  ۶۲  اکیپ سیار) درسطح استان آماده پذیرش دامهای نذری و قربانی جهت نظارت بر ذبح آنها با رعایت اصول فنی، بهداشتی و شرعی در روز عیدسعید قربان بطور رایگان است.                            

وی گفت: با توجه به اینکه در روز عید قربان عده ای از افرادسودجو و فرصت طلب اقدام به کشتار و فروش دام های مشکوک در میادین و چهار راههای بزرگ شهر تحت پوشش دام قربانی و نذری می نمایند، لذا توصیه می شود شهروندان گرامی دام های قربانی خود را ترجیحاً در کشتارگاه دامی شهرستان و یا در محل های تعیین شده از طرف شهرداریها و مشاوره با مامورین دامپزشکی ذبح نماین . بدیهی است اکیپ های سیار کنترل بهداشتی شبکه های دامپزشکی با عوامل کشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراکز عرضه مجاز(قصابی ها) در روز عید قربان برخورد قانونی خواهند کرد. 

خلیل زاده تصریح کرد: ستاد اجرایی نظارت بر ذبح دامهای قربانی مستقر در اداره کل دامپزشکی آذربایجان غربی در روز عید قربان با شماره تماس ۳۲۷۷۸۷۰۱ و شماره تلفن های  ۳۲۴۲۶۸۴۸  و ۳۲۴۲۶۹۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه و سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ از ساعت ۷ صبح الی ۱۳ بعد از ظهر آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سوالات شهروندان استان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما