شناسهٔ خبر: 48408169 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۴ تیم بر ذبح دام روز عید قربان در میاندوآب رسیدگی می کنند

مهاباد- ایرنا- رییس اداره دامپزشکی میاندوآب گفت: چهار اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی بر ذبح دام در روز عید قربان در این شهرستان نظارت می کنند.

صاحب‌خبر -

مهدی فتاحی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آمادگی و تشکیل گروه‌های نظارت شرعی و بهداشتی برای روز عید قربان در میاندوآب، اظهار داشت: همه ساله قبل از فرا رسیدن عید قربان، شبکه دامپزشکی با ارگان‌های ذیربط در راستی انجام نظارت‌های بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی و تضمین سلامت گوشت قرمز مصرفی شهروند همکاری می کند.

وی افزود: در این راستا جلسه‌های مشترک با شهرداری، شبکه بهداشت، اداره صنعت معدن و مراجع انتظامی برگزار و برنامه‌ریزی های لازم جهت تشکیل این گروه‌ها انجام گرفته است.

وی گفت: از مردم خواهشمندیم تا دام های ویژه نذری عید قربان را در کشتارگاه دامی شهرستان ذبح کنند تا از آلودگی زیست محیطی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

رییس اداره دامپزشکی میاندوآب‌ بیان کرد: با هماهنگی شهرداری مکان خاصی برای تهیه و عرضه دام زنده مورد نیاز شهروندان در نظر گرفته شده‌ که از طریق شهرداری به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

فتاحی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی دام میاندوآب نیز در شب و صبح عید قربان فعال بوده و آماده ارایه خدمات بهداشتی و ذبح شرعی از طریق ناظرین بهداشتی دامپزشکی دام‌های قربانی شهروندان است.

وی با اشاره به اینکه یک گروه ثابت در محل اداره دامپزشکی و سه گروه سیار از ارگان‌های ذیربط در سطح شهر بر عرضه گوشت قرمز نظارت خواهند داشت، افزود: مردم همچنین می توانند با شماره تماس‌های ۴۵۲۲۸۲۶۰ و ۴۵۲۲۴۵۲۲ تماس حاصل نموده و درخواست معاینه بر ذبح شرعی و بهداشتی داشته باشند که در این صورت نیز بلافاصله کارشناس بهداشتی و ناظر شرعی به محل قربانی اعزام خواهد شد.

وی گفت: همکاران شبکه دامپزشکی به منظور حفظ سلامت و بهداشت همشهریان گرامی آماده هرگونه مشاوره بوده و به مردم توصیه می شود با توجه به خطر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو، گوشت مورد نیاز خود را از مراکز عرضه مجاز و قصابی ها تهیه و به ممهور بودن لاشه ها به مهر دامپزشکی و لیبل نظارت شرعی توجه ویژه نمایند و از تهیه گوشت از افراد بی هویت، فاقد کارت بهداشتی و سرراهی به جد خودداری کنند.

رییس شبکه دامپزشکی میاندوآب با هشدار به افراد سودجو و فرصت طلب، اظهار کرد: برابر هماهنگی های انجام گرفته با مراجع قضایی، انتظامی و شهرداری، با هرگونه کشتار غیرمجاز به قصد فروش و سودجویان خارج از کشتارگاه و بدون نظارت بهداشتی دامپزشکی که سلامت مردم را مورد تهدید قرار دهد، بشدت برخورد خواهد شد.

در میاندوآب ۱۰۰ مرکز پروانه‌دار و مجاز جهت عرضه مرغ و ۵۶ مرکز عرضه گوشت قرمز (قصابی) در زمینه عرضه گوشت فعالیت دارند.

نظر شما