شناسهٔ خبر: 48390091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پنج تیم دامپزشکی مهاباد در عید قربان بر ذبح دام‌ها نظارت می‌کنند

مهاباد- ایرنا- رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: پنج تیم ثابت و سیار نظارتی این شبکه برای اطمینان از سالم‌ بودن دام‌های قربانی و نحوه ذبح دام در عید سعید قربان نظارت کرده و خدمات رایگان ارایه می‌دهند.

صاحب‌خبر -

عباس آغاز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اقدام شبکه دامپزشکی به منظور تضمین سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قرمز و پایش‌های دام به لحاظ شناسایی احتمالی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و ارایه خدمات به همشهریان در روز عید قربان اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲ گروه ثابت در محل کشتارگاه دام و شبکه دامپزشکی و سه گروه سیار شامل ۱۰ نفر بازرس عملیات نظارت و بازرسی لاشه‌های کشتاری را در سطح شهرستان مهاباد انجام خواهد داد.

رییس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: شهروندان در صورت تمایل برای نظارت و ذبح بهداشتی و شرعی دام‌ها و کسب اطلاعات بیشتر از ساعت هشت تا ۱۳  روز عید سعید قربان با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ تماس بگیرند.

آغاز بیان کرد: در روز عید قربان کشتارگاه مهاباد نیز به صورت رایگان کار ذبح دام‌های قربان را با حضور ناظران شرعی و بهداشتی انجام می‌دهد که لازم است خیران به منظور رعایت مسایل بهداشتی، ذبح دام را در کشتارگاه انجام دهند.

وی از شهروندان خواست در روز عید قربان با توجه به شیوع ویروس کرونا، پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، دستکش و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و گوشت دام ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای مناسب در درون یخچال قرار دهند. 

طبق یک سنت ابراهیمی هر سال در عید قربان (۱۰ ذی‌الحجه)، مومنان بر حسب وسع مالی خود، همزمان با مناسک حج، دام را ذبح کرده و گوشت حاصل از آن را در بین خانواده‌های بی‌بضاعت توزیع می‌کنند و امسال عید قربان مصادف با ۱۰ مرداد است.

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارای ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

نظر شما