شناسهٔ خبر: 47106302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واحد‌های فرآوری محصولات کشاورزی در استان زنجان توسعه یافت

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از اشتغالزایی برای ۲ هزار و ۵۱۰ نفر با توسعه واحد‌های فرآوری کشاورزی در استان زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه توان جذب ماده خام کشاورزی در واحد‌های صنایع تبدیلی زنجان افزایش یافته است، گفت: توان جذب ماده خام کشاورزی در واحد‌های صنایع تبدیلی که باعث کاهش ضایعات و افزایش ماندگاری محصولات و در نتیجه افزایش امنیت غذایی می‌شود بیش از یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن افزایش یافته است.

او افزود: با توجه به توسعه زیرساخت‌ها و تولیدات صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی موجبات افزایش توان جذب ماده خام کشاورزی در واحد‌های صنایع تبدیلی استان زنجان فراهم می‌شود.

تاراسی ادامه داد: از دیگر اقدامات شاخص در راستای توسعه بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی استان تا پایان سال گذشته می‌توان به صدور پروانه بهره‌برداری برای طر‌ح‌های جدید یا طرح‌های توسعه واحد‌های تولیدی قبلی اشاره کرد.

تاراسی گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها با سرمایه‌ای بالغ بر ۴ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال و ایجاد زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۵۱۰ نفر انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته توان جذب ماده خام کشاورزی در واحد‌های صنایع تبدیلی به میزان بیش از یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن افزایش یافته است، گفت: این اقدام منجر به کاهش ضایعات ماده خام کشاورزی بیش از ۱۲۸ هزار تن شده است.

 

انتهای پیام/م

نظر شما