شناسهٔ خبر: 47044110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مبارزه با آفت سن گندم در ۳۷ هزار هکتار از اراضی زنجان

مدیر حفظ نباتات استان زنجان گفت: در بیش از ۳۷ هزار هکتار از اراضی گندم استان زنجان مبارزه با آفات کشاورزی انجام شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بختکی مدیر حفط نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه مبارزه با آفات در باغ‌ها و کشتزار‌های استان زنجان انجام می‌شود، گفت: توجه به این مهم باعث ارتقاء کیفیت محصولات کشاورزی و کنترل خسارت می‌شود.


او افزود: مبارزه با سن گندم مادر در استان زنجان از ۲۱فروردین ماه آغازشده و تاکنون۳۷هزار هکتار از اراضی این استان توسط کشاورزان مبارزه شیمیایی انجام شده است.


مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: درحال حاضر به دلیل اینکه در بیشتر مناطق استان زنجان  آفت در مرحله تخم ریزی می‌باشد سمپاشی متوقف شده است.


او گفت: با گرم شدن هوا و ظاهر شدن پوره‌های آفت، کشاورزان باید هرچه سریعتر عملیات سمپاشی را در مناطقی که تراکم جمعیت به نرم مبارزه رسیده است طبق دستورالعمل فنی و راهنمایی‌های کارشناسان سازمان جهادکشاورزی انجام دهند تا گندم سن زده نداشته باشند.

بختکی افزود: مخصوصا در مناطقی که جمعیت پوره‌ها افزایش داشته به ویژه مناطق گرمسیری که محصول درمرحله خوشه باشد به محض رسیدن جمعیت به اندازه قابل سمپاشی؛ هرچه زودتر باید مبارزه شیمیایی به طور شبانه روزی انجام بشود تا خسارت به محصول وارد نشود.

 

انتهای پیام/م

نظر شما