شناسهٔ خبر: 67271336 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تجهیز و به روزرسانی ۱۱ آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در جهت بهبود اندازه‌گیری سطح کیفی آب شرب استان، ۱۱ آزمایشگاه این شرکت تجهیز و به روزرسانی شده است.

صاحب‌خبر -

تجهیز و بروزرسانی ۱۱ آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز بوشهر، ابوالحسن عالی عنوان کرد: آزمایشگاه تخصصی شرکت آبفا استان بوشهر شامل چهار آزمایشگاه باکتریولوژی آب، سه آزمایشگاه فیزیک و شیمیایی، یک آزمایشگاه ریز آلاینده معدنی، یک آزمایشگاه باکتریولوژی تصفیه خانه آب، یک آزمایشگاه فیزیک و شیمیایی تصفیه خانه آب و یک آزمایشگاه بیولوژی است. وی افزود: در این آزمایشگاه‌ ها ۱۲ آزمایشگر و ۴ نمونه‌بردار به‌طور مستمر فعال هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی نیز این شرکت در بخش کالیبراسیون تجهیزات آزمایشگاهی سه میلیارد ریال، در تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه کلستریدیوم پرفرژنس ۵.۲ میلیارد ریال و نوسازی تجهیزات آزمایشگاهی حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است.
وی اضافه کرد: یک آزمایشگاه باکترولیوژی و یک آزمایشگاه فیزیک و شیمیایی شرکت آبفا استان نیز در زمینه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ موفق به اخذ و تمدید گواهینامه شده است.
 
عالی عنوان کرد: همچنین یک آزمایشگاه فیزیک و شیمیایی و یک آزمایشگاه فلزات سنگین نیز در مرحله اجرا و پیاده‌سازی قرار دارند. به گفته وی شرکت آبفا استان بوشهر از لحاظ تجهیزات آزمایشگاهی از شرکت‌های پیشگام کشور است که این مهم نویدبخش تأمین سطح کیفی آب شرب استان است.

نظر شما