شناسهٔ خبر: 46822747 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

زنجان در پروژه اصلاح نژاد گوسفندی پیشتاز است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری از سال ۸۵ با وارد کردن سلول‌های جنسی گوسفند نژاد برولامرینو از نیوزیلند آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طرح اصلاح نژاد گوسفند افشاری از سال ۸۵ با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی استان و دانشگاه زنجان با وارد کردن سلول‌های جنسی گوسفند نژاد برولامرینو از کشور نیوزیلند آغاز شده است.

او بابیان اینکه  پارسال برای نخستین بار قوچ‌های افشار پنج قلو در این استان به دنیا آمدند،افزود: طی سال‌های گذشته در زنجان که پیشتاز اصلاح نژاد گوسفندی است تا چهار قلو زایی نیز  انجام شده بود.

تاراسی بااشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ هزار راس گوسفند در قالب طرح اصلاح نژاد ژن دار شده اند، گفت: بیش از ۱۲ درصد از برنامه‌های سازمان جهادکشاورزی زنجان در رابطه با ژن دار کردن گوسفند افشاری در استان زنجان عملیاتی شده است.

او با بیان اینکه در حال حاضر اصلاح نژاد دام سبک در ۱۳۲ دامداری روستا‌های زنجان انجام می‌شود، افزود: اجرای این طرح افزایش تولید گوشت در استان زنجان را به همراه داشته و در تأمین گوشت قرمز کشور هم بسیار مؤثر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: ژن دار شدن ۲۰ هزار رأس دام در سال از برنامه‌های این سازمان بوده و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار رأس گوسفند در استان زنجان اصلاح نژاد شده است.

 

انتهای پیام/م

نظر شما