شناسهٔ خبر: 46781503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۵۰ هکتار از اراضی زنجان زیر کشت گیاهان دارویی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از برداشت ۳۲۵ تن گیاه دارویی از ۴۵۰ هکتار از اراضی زنجان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، تاراسی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: پارسال در ۴۵۰ هکتار از اراضی آبی و دیم استان زنجان انواع گیاهان داروئی از قبیل زعفران، گل محمدی، زیره سبز، رازیانه، نعناع فلفلی، کتان، کرچک، زرشک و موسیر  کشت شد.

او بابیان اینکه بیشترین میزان مساحت کشت در اراضی آبی به ترتیب به محصول گل محمدی با بیش از ۸۰ هکتار، رازیانه با بیش از ۷۰هکتار و زعفران با بیش از ۲۰ هکتار اختصاص داشته، افزود: در ۲۲۰ هکتار در اراضی دیم نیز زیره سبز  کشت شده است.

تاراسی بااشاره به اینکه پارسال  ۳۲۵ تن انواع گیاهان داروئی در استان زنجان برداشت شد، گفت: پیش بینی می‌شود میزان کشت و برداشت امسال نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نسبی داشته باشد.

تاراسی ادامه داد: تغییر الگوی کشت محصولات زراعی آب بر به سمت گیاهان دارویی، حفظ منابع پایه و ارزش افزوده بالا را به همراه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: کشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و قابلیت تولید در زمین‌های کم بازده می‌تواند در افزایش بهره وری از منابع آب و خاک بسیار مؤثر واقع شود.

 

انتهای پیام/م

تاراسی افزود: کاشت این گیاهان در عرصه‌های کم بازده و حاشیه‌ای، ضمن تأمین نیاز‌های اقتصادی روستاییان و صنایع مختلف غذایی و دارویی، حفاظت از منابع، بهبود کارایی مصرف آب و جلوگیری از خطر نابودی این گونه‌ها را به دنبال دارد.

نظر شما