شناسهٔ خبر: 48473617 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اجرای دامداری ۱۰۰ هزار رأسی در خدابنده

فرماندار خدابنده گفت: دامداری ۱۰۰ هزار رأسی در ۴ فاز در این شهرستان اجرا خواهد شد که در هر فاز ۲۵ هزار رأس دام تولید می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بیگدلی فرماندار خدابنده بااشاره به سرمایه‌گذاری در حوزه پرورش دام سبک در این شهرستان، گفت: دامداری صنعتی در خدابنده اولین دامداری ۱۰۰ هزار راسی صنعتی در خاورمیانه است که برای راه‌اندازی فاز نخست آن ۱۵ لیتر در ثانیه آب تخصیص داده شده است.


او با بیان اینکه دامداری ۱۰۰ هزار رأسی در ۴ فاز اجرایی خواهد شد که در هر فاز ۲۵ هزار راس دام سبک پرورش خواهد یافت، ادامه داد: ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی روستای کشک آباد در اختیار این سرمایه‌گذار گذشته می‌شود.

بیگدلی بااشاره به اینکه برنامه ریزی برای ایجاد تصفیه خانه فاضلاب شهر قیدار برای بهره‌مندی از آن در این مجموعه از اولویت‌های سرمایه گذار خواهد بود، افزود: دام‌های این مجموعه از نژاد اصلاح شده افشار خواهد بود که با برنامه‌ریزی به عمل آمده برای تامین علوفه دام‌های این مجموعه، الگوی کشت کشاورزان منطقه نیز تغییر خواهد یافت.


این مسئول با اشاره به اینکه طبق برنامه زمان بندی تقسیم کار بین دستگاه‌ها موانع سرمایه‌گذاری طرح رفع خواهد شد، گفت: ۲واحد دامداری اصلاح نژاد در این شهرستان وجود دارد که هدف از اصلاح این طرح برای چندقلوزایی و افزایش بهره‌وری است.


بیگدلی در ادامه بااشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این طرح اشتغالزایی می‌شود؛ افزود: این در حالی است که برای تأمین علوفه اشتغالزایی زیادی در این رابطه ایجاد خواهد شد، ادامه داد: سرمایه گذار برای صنایع تبدیلی و جانبی نیز در این شهرستان برنامه‌های در نظر گرفته که عملیاتی خواهد کرد.

 

انتهای پیام/م

نظر شما