شناسهٔ خبر: 46925849 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار زنجان:

انسداد چاه‌های غیر مجاز در زنجان جدی گرفته شود

استاندار زنجان گفت: باید جلوی فعالیت چاه‌های غیر مجاز در استان زنجان گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در جلسه شورای منابع آب گفت: ستاد کمیته مقابله با بحران و خشکسالی آب در استان زنجان تشکیل شود و معاونت عمرانی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای زنجان بر تشکیل این ستاد مدیریت لازم را بکند.

او بابیان اینکه بارندگی‌ها در استان زنجان کاهش یافته است، افزود: مدیران دستگاه‌های متولی باید به صورت میدانی و با طرح‌های پیشگیرانه برای مقابله با بحران آب وارد عرصه شوند و حضور میدانی مدیران در عرصه‌های مختلف نتایج عینی دارد.

حقیقی با بیان اینکه نصب کنتور‌های هوشمند در استان زنجان مورد توجه قرار گیرد، گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز باید کشت‌های گلخانه‌ای محصولات و توسعه آبیاری نوین را بیشتر مورد توجه قرار دهد و از کشت محصولات پر آب در شرایط کنونی جلوگیری کند.

استاندار زنجان بابیان اینکه ورودی آب به سد‌های استان زنجان نیز ۲۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است، افزود: سد تهم شهر زنجان وضعیت مطلوبی ندارد.

حقیقی بااشاره به اینکه آب ورودی به این سد نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۷ درصد کاهش دارد، ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد وضعیت خوبی در حوزه آب شرب مصرفی و دیگر بخش‌ها حاکم نیست.

حقیقی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب باید مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت: برای مدیریت بهینه مصرف آب اطلاع رسانی لازم از سوی دستگاه‌های متولی در استان زنجان  انجام شود.

او بر لزوم تقویت انسداد چاه‌های غیر مجاز در استان زنجان تأکید کرد و ادامه داد: باید جلوی فعالیت چاه‌های غیر مجاز در استان زنجان گرفته شود و در انسداد چاه‌های غیر مجاز افراد گردن کلفت در اولویت باشند.

 

انتهای پیام/م

نظر شما