شناسهٔ خبر: 46922934 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار زنجان:

انسداد چاه‌های غیر مجاز در زنجان سرعت بگیرد

زنجان-استاندار زنجان بر لزوم تقویت انسداد چاه‌های غیر مجاز در استان تاکید کرد و گفت: باید جلوی فعالیت چاه‌های غیر مجاز در استان گرفته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، فتح الله حقیقی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای منابع آب در محل استانداری زنجان، گفت: ستاد کمیته مقابله با بحران و خشکسالی آب در استان تشکیل شود و معاونت عمرانی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان بر تشکیل این ستاد مدیریت لازم را بکند.

وی با بیان اینکه بارندگی‌ها در استان کاهش یافته است، اظهار کرد: وضعیت بارندگی استان چندان خوشایند نیست.

استاندار زنجان گفت: مدیران دستگاه‌های متولی باید به صورت میدانی و با طرح‌های پیشگیرانه برای مقابله با بحران آب وارد عرصه شوند و حضور میدانی مدیران در عرصه‌های مختلف نتایج عینی دارد.

حقیقی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند در استان مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان نیز باید کشت‌های گلخانه‌ای محصولات و توسعه آبیاری نوین را بیشتر مورد توجه قرار دهد و همچنین سازمان جهاد کشاورزی استان از کشت محصولات پر آب در شرایط کنونی جلوگیری کند.

وی ابراز داشت: ورودی آب به سدهای استان نیز ۲۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است و سد تهم شهر زنجان وضعیت مطلوبی ندارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه آب ورودی به این سد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد کاهش دارد، ابراز کرد: آمارها نشان می‌دهد وضعیت خوبی در حوزه آب شرب مصرفی و دیگر بخش‌ها حاکم نیست.

حقیقی با بیان اینکه مدیریت مصرف آب باید مورد توجه همگان قرار گیرد، گفت: برای مدیریت بهینه مصرف آب اطلاع رسانی لازم از سوی دستگاه‌های متولی در استان انجام شود.

وی بر لزوم تقویت انسداد چاه‌های غیر مجاز در استان تاکید کرد و ابراز داشت: باید جلوی فعالیت چاه‌های غیر مجاز در استان گرفته شود و در انسداد چاه‌های غیر مجاز افراد گردن کلفت در اولویت باشند.

نظر شما