شناسهٔ خبر: 46874761 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازگشت ۲۰ واحد صنعتی تعطیل به چرخه تولید در زنجان

رئیس سازمان صمت استان زنجان گفت: پارسال با برگزاری کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید۲۰ واحد صنعتی تعطیل در استان زنجان به چرخه تولید بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: با احیاء ۲۰ واحد تولیدی در استان زنجان، فرصت اشتغال برای ۳۵۰ نفر در بخش صنعت استان زنجان فراهم شد.

او افزود: پارسال با برگزاری ۱۰۱ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار زنجان  و اجرای ۸۸ درصد مصوبات این کارگروه توانستیم اقدامات موثری در جهت رفع برخی از مشکلات و موانع موجود در مسیر فعالیت واحد‌های تولیدی استان زنجان انجام دهیم.

رئیس سازمان صمت زنجان  پیگیری و رفع مشکل انجام تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات ۳۲ واحد تولیدی شمش روی استان را یکی دیگر از اقدامات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته عنوان کرد و گفت: طی جلسات برگزار شده مشکل انجام تعهدات بازگشت ارز حاصل از صادرات ۳۲ واحد تولید شمش روی استان زنجان که صادرات از محل ورود موقت خاک معدنی داشتند، مرتفع شد.

فغفوری ادامه داد: در این جلسه شاهد رفع تعلیق کارت‌های بازرگانی واحد‌های روی و شروع مجدد صادرات و جبران کاهش صادرات ۷ ماهه اول سال در طول ۲ ماه آبان و آذر و در نهایت رشد صعودی صادرات این واحد‌ها بودیم.

او همچنین از تحقق ۱۶۰ میلیون دلاری ساخت داخل کارخانجات استان زنجان و صرفه جویی ارزی برای جلوگیری از واردات آن در راستای نهضت ساخت داخل و رشد ۵/۲ برابری نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد.

فغفوری افزود: با پیگیری تخصیص ارز به واحد‌های بزرگ و ترخیص بخشی از مواد اولیه از گمرکات کشور، توانستیم از ۵ هزار اشتغال در حوزه صنعت استان زنجان صیانت کنیم.

 

انتهای پیام/م

نظر شما