شناسهٔ خبر: 46159157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رییس شورای اسلامی شهر کرمان:

قول های رئیس جمهور برای تخصیص اعتبارات کشوری محقق نشد

محمد فرشاد با گلایه از عدم تخصیص بودجه های ملی به شهر کرمان گفت: در طول سالیان اخیر از منابع دولتی اعتبار قابل ملاحظه ای به شهر کرمان اختصاص داده نشده و با وجود قول هایی که در سفر رییس جمهور به کرمان داده شد اما این مهم محقق نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، پیش از ظهر امروز همزمان با عید مبعث تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان (عج) افتتاح شد؛ در این مراسم ابتدا مهران عالم زاده شهردار کرمان گفت: پویش افتتاح شهرداری کرمان امروز هفته سی و هفتم خود را طی می کند ۹ماه هر هفته بدون وقفه افتتاحیه ها ادامه داشت.

کلنگ ۴ پروژه تقاطع غیرهمسطح از ابتدای فروردین به زمین می خورد

وی افزود: پروژه امروز با هزینه ۹۰ میلیارد تومان به بهرداری می رسد و بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در پروژه های عظیم شهری هشتگانه در کرمان در این دوره هزینه شده است.

عالم زاده تصریح کرد: ۲۰ پروژه پارک و بوستان محلی دیگر نیز تا پایان دوره خدمتی تحویل مردم می شود.

شهردار کرمان ادامه داد: با نگاه مهندسی نسبت به توسعه متوازن شهر کرمان پروژه های عمرانی، خدماتی و فرهنگی در کلیه مناطق ۵گانه شهرداری در این دوره افتتاح شد البتع به مناطق کمتر برخوردار توجه ویژه و جدی تری داشتیم.

وی با اشاره به نیمه تمام ماندن پروژه های شهری در ابتدای دوره پنجم شورای شهر تشریح کرد: این پروژه در ابتدای دوره شورای پنجم ۲۰درصد پیشرفت فیزیکی داشت و باتوجه به ۲۰۰میلیارد بدهی شهرداری به قرارگاه خاتم تک تک پروژه ها را انجام دادیم و همکاران ما در مجموعه شهید رجایی ظرف ۱۰ماه پیشرفت ۸۰ درصدی این پروژه را رقم زدند.

مهران عالم زاده عنوان کرد: این پروژه حاصل کار و عمل و استعداد و دانش فرزندان این سرزمین است و پروژه های بعدی تقاطع های غیرهمسطح نیز بین ۳تا ۴ پروژه از ابتدای فروردین کلنگ آنها به زمین خورد.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: علت نامگذاری این پل به نام سربازان گمنام امام زمان(عج) تنها ادای دین کوچکی به نیروهای مخلصی که امنیت و صیانت کشور مدیون آنها است که هیچگاه اسمی از آنها برده نمی شود.

لزوم اجرای یک گذار مذهبی از فرودگاه تا مزار شهید سلیمانی

در ادامه علی زینی وند استاندار کرمان گفت: امیدواریم سال جدید سال پر خیر و برکت و گشایش در سلامتی و اقتصاد برای مردم باشد؛ سالی که گذشت سال سختی بود.

استاندار کرمان با اشاره به نامگذاری این پروژه عنوان کرد: این پل به یاد سربازان گمنام امام زمان(عج) است کسانی که در واقع زندگی خود را از دست می دهند تا ما زندگی کنیم خانواده هایشان مضطرب زندگی می کنند تا ما با آرامش زندگی کنیم و در همین روزها شاهد ایثار و شهادت بزرگواران هستیم.

وی ضمن قدردانی از فعالیتهای شورای اسلامی شهر کرمان توضیح داد: از ویژگی های خوب شورای پنجم تثبیت در مدیریت شهری است ثبات مدیریت پیشرفت در کار و عدم انقطاع در برنامه ها از نقاط قوت این دوره است.

زینی وند با تاکید بر تخصص بی نظیر قرارگاه خاتم الانبیا در اجرا پروژه ها خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم به لحاظ پیشرفت و تکنولوژی و فن در اجرای پروژه های کلان که در دنیا برای ما افتخار آفرین است و ما قدردان این ظرفیت عظیم برای کشور هستیم.

استاندار کرمان ادامه داد: وقتی مدیران پای کار هستند اتفاقات مهمی رقم می خورد؛ در این دوره نه در حوزه سرمایه گذاری و نه در حوزه عمرانی پروژه ای معطل تصمیم کمیسیون و زمانبندی نخواهد بود.

وی با پیشنهاد به شورای شهر گفت: از فرودگاه تا مزار شهید سلیمانی با توجه به حضور مهمانهای مختلف از سایر کشورها در کرمان؛ یک گذار مذهبی تعریف کنید.

علی زینی وند خاطرنشان کرد: ما باید کرمان را با همه قدمت و سنت و تاریخ را باید برای آیندگان روایت کنیم و کاری در شان عظمت شهید سلیمانی و با نگاه جهانی انجام دهیم.

قول های رئیس جمهور در سفر استانی برای تخصیص اعتبارات کشوری محقق نشد

در پایان این آیین محمد فرشاد رییس شورای اسلامی شهر کرمان در آیین افتتاحیه تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: شورای پنجم تلاشش اتمام پروژه های نیمه تمام شهری بود که پیشرفت ۸۰درصدی آنها در این دوره رقم خورد.

وی ادامه داد: بعد از این افتتاحیه در مرحله بعدی پروژه تقاطع غیرهمسطح شهدای خلبان در بلوار هوانیروز است که از یک هفته قبل کارش به صورت جدی آغاز شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به تصویب بودجه شورا برای سال آینده توضیح داد: در بودجه سال آتی که همین هفته به تصویب رسید برای پروژه تقاطع شهدای خلبان و باز کردن مسیر بلوار ۱۶ کیلومتری شهید سلیمانی و تملک املاک مسیری در مجاورت پروژه های انجام شده بهمنیار و احمدی همچنین آرامستان جدید و پیاده راه شهید سلیمانی که به مزار این شهید والامقام ختم می شود؛ اعتبار دیده شده است.

فرشاد افزود: اما اتمام این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیازد تومان می طلبد و از آنجایی که در طول سالیان اخیر از منابع دولتی اعتبار قابل ملاحظه ای به شهر کرمان اختصاص داده نشده و با وجود قول هایی که در سفر رییس جمهور به کرمان داده شد اما این مهم محقق نشد؛ بنابراین از نماینده های مردم در مجلس و استاندار خواستاریم حداقل اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات کشوری و ملی تخصیص داده شود وگرنه سالها این پروژه ها بر زمین می ماند.

وی در پایان عنوان کرد:بخش قابل ملاحظه ای از خزانه کشور در کرمان احصا می شود اما ما از اعتبارات ملی محروم هستیم.

انتهای پیام/

نظر شما