شناسهٔ خبر: 46155545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان (عج) شهر کرمان/رکورد جهانی قرارگاه خاتم در کاهش شعاع قوس پل

تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان (عج) شهر کرمان با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، همزمان با عید سعید مبعث، تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان (عج) شهر کرمان از پروژه‌های عظیم قرارگاه خاتم که ساخت آن از مردادماه سال ۹۶ کلید خورد با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گفته مهران عالم‌زاده شهردار کرمان، این پروژه مجموع اعتبار پل ۸۰ میلیارد تومان است که با سرجمع اعتبارات حدود ۸۵ میلیارد تومان خواهد شد.در این پل حدود ۵۰۰ سگمنت استفاده شده و تکنولوژی آن نیز سگمنتال است، طول پل حدود ۲.۵ کیلومتر است و حدود ۱۸۰ تا شمع اجرا شده که جمع اجرای آن حدود هفت کیلومتر است.

شهردار کرمان افزود: همه پروژه‌ها در حوزه‌های مختلف و در مناطق مختلف به‌خصوص مناطق کم‌برخوردار مورد توجه قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: این پروژه ظرف ده ماه ۸۰ درصد انجام و تکمیل شد که حاصل کار و عمل مهندسان این سرزمین است و به همت قرارگاه خاتم به سرانجام رسید.

فلاح مدیرعامل موسسه شهید رجایی گفت: این پروژه حدود ۱۸ هزار متر مربع زیربنا دارد و طول مسیر دو و نیم کیلومتر است و حدود هفت کیلومتر احداث شمع انجام شده است.

وی افزود: این روش پل‌سازی یکی از متدهای به‌روز در صنعت پل‌سازی در دنیاست و در این پروژه کم‌ترین شعاع قوس به ۴۲ متر رسید و در نوع خود یک رکورد جهانی است.

رحمانی قائم‌مقام هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم نیز گفت: باعث افتخار است که ابن روزها پروژه‌های متعدد شهری را در این شرایط کنونی کشور افتتاح می‌کنیم.

وی افزود: در سال جاری قرارگاه موفق شد تعداد پروژه‌های مختلفی را به بهره‌برداری برساند، از پروژه راه آهن خواف هرات و کنارگذر جنوبی تهران گرفته تا پروژه غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان (عج) کرمان که لیاقت این شهر  است.

رحمانی عنوان کرد: حدود ۳۰۰ پروژه شهری قرارگاه خاتم در کشور دارد، اما سبد استان کرمان خیلی کم است، قرارگاه یک ظرفیتی است که بازوی توانمند دولت و مردم در خدمت مردم بوده است و تقاضا داریم استان کرمان هم از این ظرفیت استفاده کند.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

نظر شما