شناسهٔ خبر: 46159506 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرعامل موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیا (ص):

رکورد جهانی کاهش شعاع قوس پل توسط قرارگاه خاتم در کرمان شکسته شد

جواد فلاح گفت: رکورد جهانی کاهش شعاع قوس پل های پیش ساخته تقاطع های غیرهمسطح توسط قرارگاه خاتم الانبیا در کرمان شکسته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، جواد فلاح مدیرعامل موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیا در آیین افتتاحیه تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: امروز پروژه ای را افتتاح می کنیم که حدود ۱۸هزار متر مربع زیربنا، ۲ونیم کیلومتر طول مسیر و ۱۷۷ شمع به ارتفاع حدود ۴۰کیلومتر و مقدار ۶۰۰۰ تن آرماتور مصرفی داشت.

وی توضیح داد: این روش پل سازی از متدهای به روز در صنعت پل سازی در دنیا است که در کشورهایی مثل آمریکا و کانادا و روسیه و اسپانیا در حال اجرا است.

مدیرعامل موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیا ادامه داد: با توجه به نوع پل به صورت پیش ساخته در مبلمان شهری از منظر شهری و برخورد به معارضین کمتر دچار مشکل می شویم؛ وقتی قطعات پیش ساخته باشند؛ سیگمنتها در کارخانه ساخته و در محل نصب می شود پس کار در محل پروژه به علت بحثهای ترافیکی و آلایندگی با کمترین مشکل انجام می شود.

فلاح با اشاره ثبت رکوردی جدید در ساخت تقاطع غیرهمسطح سربازان گمنام امام زمان (عج) تشریح کرد: در این پروژه یکی از رکوردهای دنیا شکسته شد؛ کمترین شعاع قوس برای اجرای این نوع پروژه ها در دنیا در آمریکا با شعاع قوس ۶۰متر اجرا شده در حالی که در این پروژه به شعاع ۴۲متر رسید که رکوردی ویژه ثبت شد.

وی ضمن تشکر از همکاری نهاد و سازمانهای مختلف در اجرای این پروژه گفت: در این پروژه معارضینی برای تاسیسات آب و انشعابات برق و لوله گاز بوده که با همکاری سازمانها رفع شد.

فلاح افزود: تعداد نیروی انسانی که در این پروژه فعالیت داشتند؛ ۱۲۰هزار نفر روز بوده است.

مدیرعامل موسسه شهید رجایی قرارگاه خاتم الانبیا عنوان کرد: این پنجمین پروژه است که قرارگاه به مردم کرمان تقدیم کرد؛ در آینده پروژه هوانیروز و پروژه های دیگر را هم اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما