شناسهٔ خبر: 44368819 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار هرمزگان مطرح کرد:

دشت شمالی میناب سر سبزتر از گذشته/آب شرب میناب ها از سد استقلال و سرنی تامین می شود

همتی گفت: با توجه تامین آب و تغییر الگوی آبیاری در شمال دشت میناب برای اراضی کشاورزی، این دشت سر سبزتر از گذشته مشاهده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از میناب « فریدون همتی » در حاشیه بازدید از چند طرح و کلنگ زنی یک پروژه در شهرستان میناب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی این سفر و در بازدید از طرح آبیاری قطره ای و شبکه ۳۵۰۰ هکتاری اراضی کشاورزی شمال دشت میناب ،که امروز نتیجه فاز اول آن که در سال قبل به بهره برداری رسید را مشاهده کردیم ،دیدیم که این دشت برخلاف سالهای گذشته سر سبز تر وپر رونق تر شده است.

 

وی افزود: در کنار این طرح  یک طرح ۲۵۰۰ هکتاری جدید وجود دارد که بر روی آن اقدامات لازم در حال انجام است ،که در مجموع ۱۱ هزار هکتار از اراضی در دشت میناب باید به سیستم آبیاری نوین و تحت فشار انجام وتسطیح و تجمیع  شود.

 

استاندار هرمزگان عنوان کرد: در شهرستان میناب ۴۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی است  که حدود ۳۰ هزار هکتار تحت آبیاری نوین صورت گرفته است.

 

همتی گفت: با اتفاقی که در بحث قطع آب شرب بندرعباس وخمیر از سد استقلال وسرنی میناب وشمیل ونیان صورت گرفت،ما امسال توانستیم با راه اندازی آب شیرینکن  در بندر عباس آب شرب این شهر را تامین کنیم و مازاد آب که از سد استقلال و سرنی وشمیل نیان  برداشت می شد را صرف کشاورزی های منطقه کنیم که رضایت کشاورزان را در سال جاری در پی داشت.

 

وی با اشاره به بازدید از تصفیه خانه دوم شهر میناب  به عنوان دومین پروژه تصریح کرد: این تصفیه خانه دومین مکعب در ثانیه را تصفیه می کند ،که یک متر مکعب آن را از سد استقلال و یک متر مکعب دیگر را از سد سرنی می گیرد.

 

همتی خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه به خوبی جلو می رود که امیدوار هستیم برای دهه فجر جهت بهره برداری آماده شود که این پروژه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه داشته است.

 

استاندار هرمزگان در خصوص کلنگ زنی خط انتقال آب شرب شهر میناب از تصفیه خانه دوم این شهرستان گفت: پی از این آب شرب مردم شهر میناب وجود روستا از چاهها بود که با راه اندازی این تصفیه خانه ،آب شرب مردم شهر میناب از سد استقلال و سرنی تامین می شود.

 

وی بیان کرد: این خط انتقال اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان را در پی داشته است که تلاش می شود تا بتوان برای دهه فجر ویا پایان سال به بهره برداری برسانیم.

 

 

 

 

 

پایان پیام/711

نظر شما