شناسهٔ خبر: 44354157 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نیاز آبی شهر میناب از سد سرنی تامین می‌شود

بندرعباس - ایرنا -استاندار هرمزگان گفت: با تکمیل طرح احداث خط انتقال آب سد سرنی، نیاز آبی شهر میناب، تا سال آینده از تصفیه خانه سد سرنی تامینمی شود.

صاحب‌خبر -

فریدون همتی روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات احداث خط انتقال آب از تصفیه خانه سد سرنی به مخزن آب میناب، اظهار داشت: نیاز آبی شهر میناب تا پیش از این به میزان ۱۵ میلیون مترمکعب از طریق چاه ها تامین می‌شد.

وی ادامه داد: خط انتقال آب سد سرنی ظرفیت انتقال ۵۷۰ لیتر آب بر ثانیه را دارد و انجام این طرح در راستای عمل به وعده‌ای است که باعث کاهش برداشت آب از دشت میناب برای شرب می‌شود.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: مردم میناب از چند سال پیش خواستار استفاده از این آب برای توسعه شهرستان بودند که با راهبرد شیرین سازی آب و جایگزین کردن آب مرکز استان از این محل هدف گذاری شد.

همتی اضافه کرد: با بهره برداری از آب شیرین کن های یکصد هزار متر مکعبی و ۴۰ هزار مترمکعبی و مرحله نخست آب شیرین کن یک میلیونی غرب بندرعباس، برداشت از سد استقلال و دشت میناب برای تامین آب بندرعباس به میزان ۱۵ میلیون مترمکعب درسال کاهش یافت که این اقدامی در کمک به احیاء دشت میناب است.

وی یاد آورشد : نیاز آبی شهر بندرعباس ۱۰۰ میلیون مترمکعب در سال است که در حال حاضر سالانه ۷۰ میلیون متر مکعب آن از سدهای شرق هرمزگان تامین می شود.

همتی بیان داشت: تا پایان سال جاری ظرفیت تولید آب شیرین کن های۱۰۰ هزار و یک میلیون مترمکعبی بندرعباس به ۵۲ میلیون مترمکعب در سال می رسد و با این ظرفیت علاوه بر رفع کمبود آب بندرعباس (۳۰ میلیون مترمکعب)، ۲۲ میلیون متر مکعب آب مازاد بدست می‌آید.

وی بیان داشت: با تحولات انجام شده در حوزه آب رسانی به دشت میناب و تامین منابع آبی پایدار جدید و تجهیز ۲۵۰۰ هکتار دیگر از این اراضی در دست هدفگذاری است نقش مهمی در افزایش سهم تولید پایدار و اشتغال مردم شهرستان میناب دارد.

استاندار هرمزگان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پشتوانه قوی و مردمی جمهوری اسلامی، مقاومت مردم انقلابی ایران را عامل اصلی پیروزی مردم‌در مقابل هجمه ها و حربه های مختلف دشمن برشمرد.

وی گفت: دشمن به خوبی دریافته است که نه با تحریم های ظالمانه و نه با جنایت و ترور توانایی شکست این ملت را ندارد و در تمامی مقاطع و طی بیش از چهل سال از عمر بابرکت جمهوری اسلامی هیچگاه موفق به تحقق نقشه های شوم خود نشده اند.
 

نظر شما