شناسهٔ خبر: 44372874 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مطالبه‌ مردمی که با سیاست گذاری و پیگیری استاندار هرمزگان محقق شد؛

دشت میناب احیا می‌شود

طرح تامین آب میناب از سد سرنی، یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی برای این شهرستان و شرق استان هرمزگان، محسوب می‌شود که عملیات اجرایی آن با حضور استاندار هرمزگان، نماینده مردم شرق استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، فریدون همتی که در سفر فشرده یک روزه با همراهی جمعی از مدیران به شهرستان‌های میناب و رودان سفر کرد، در مراسم آغاز عملیات اجرایی این طرح در تشریح اهمیت آن، بیان داشت: استفاده از آب سدهای استقلال و سرنی در راستای تامین آب شرب و کشاورزی میناب، همواره یکی از مهمترین خواسته‌های مردم این شهرستان بود.

وی ادامه داد: برای تحقق این مطالبه مردمی، پیگیری و مذاکرات گسترده‌ای با وزارت نیرو صورت گرفت و به اهمیت آن در اشتغال، تولید و تثبیت جمعیت اشاره شد.

استاندار هرمزگان افزود: در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته، مقرر شد تا با راه‌اندازی آب شیرین کن ها در بندرعباس، آب شرب این شهرستان و بندرخمیر به طور کامل از طریق آب شیرین کن ها تامین و آب سدهای میناب برای این شهرستان مورد استفاده قرار گیرد.

همتی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات در این راستا، دریافت مجوز خرید تضمینی آب توسط دولت از سرمایه‌گذاران آب شیرین کن ها برای آب شرب بندرعباس و بندرخمیر بود.

وی گفت: این اقدام موجب می‌شود تا دشت میناب که به دلیل دو دهه خشکسالی در شرایط حادی قرار گرفته، با استفاده از آب سدهای استقلال و سرنی، بار دیگر احیا شود و تولیدات کشاورزی و اشتغال در آن رونق خواهد گرفت.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: علاوه بر این با استفاده از آب سد سرنی جهت تامین آب شرب میناب، منابع آب زیرزمینی در این شهرستان ذخیره می‌شود تا به سطح مطلوبی برسد.

همتی عنوان کرد: این اقدامات در گروی سیاست گذاری اصولی و منطبق بر آمایش منطقه، انجام شده است که موجب شده شهرستان میناب هم از آب با کیفیت سد سرنی برای مصرف شرب برخوردار شود و هم اشتغالزایی، افزایش تولیدات کشاورزی، بهبود وضعیت منابع آب زیرزمینی و احیای دشت میناب صورت گیرد.

همچنین حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم، با تشکر و قدردانی ویژه از استاندار هرمزگان به دلیل اجرای این پروژه، اظهار داشت: با همت دکتر همتی استاندار هرمزگان که به واقع اهل همت و کار است، این کار ماندگار برای میناب صورت گرفت که آب سدهای این شهرستان به خود آن بازگردد.

وی افزود: با این اقدام مهم، منابع آبی میناب صرف عمران و آبادانی این شهرستان خواهد شد.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی همچنین، از استاندار هرمزگان به دلیل انتصاب نیرویی توانمند و از فرزندان میناب به عنوان فرماندار این شهرستان، تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این سفر همتی و هیات همراه پس از بازدید از تصفیه خانه در حال احداث میناب و طرح بزرگ آبیاری قطره ای و مزارع کشت محصولات خارج از فصل، برای افتتاح چند پروژه مهم عازم شهرستان رودان شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما