شناسهٔ خبر: 44352623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساخت خط انتقال آب از تصفیه خانه سدسرنی میناب به مخازن آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - عملیات اجرایی ساخت شبکه خط انتقال آب تصفیه خانه سد سرنی به مخزن آب میناب به طول ۴ کیلومتربا حضور استاندار هرمزگان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان روز یکشنبه در این مراسم گفت: احداث این خط انتقال با توجه به کاهش منابع آبی و در راستای کمک به تامین منابع آب شهر میناب بسیار حائز اهمیت بوده که برای آن ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

امین قصمی افزود: پارسال سد سرنی میناب در شرق هرمزگان با ظرفیت رسمی ۶۱ میلیون متر مکعب افتتاح و آب اندازی به تصفیه خانه نخست و دوم انجام شد.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر قطع آب شرب بندرعباس از محل سد استقلال میناب، چاه‌ها و سفره‌های زیرزمینی این شهرستان را نیز خاموش کرده تا نیاز آبی خود را از محل تصفیه خانه سد سرنی تامین کند.

مدیرعامل آب وفاضلاب هرمزگان اظهارداشت: آب سد استقلال میناب نیز جهت کمک به احیای دشت‌های میناب و همچنین توسعه کشاوزی، اشتغال و توسعه صنعت دراین شهرستان اختصاص می‌یابد

قصمی یاد آور شد: نیاز آبی شهرستان میناب ۱۵ میلیون مترمکعب در سال است که در حال حاضر بیشتر از محل چاه‌ها تامین می‌شود.

با استفاده از آب تصفیه شده سد سرنی، کیفیت آب شرب در شهرستان میناب ارتقاء می یابد و شرایط این منطقه بهبود قابل ملاحظه ای خواهد داشت و سد سرنی متشکل از سه بخش سد، خط انتقال و تصفیه‌خانه است که تصفیه‌خانه این پروژه توانایی تصفیه ۲ مترمکعب آب درهر ثانیه را دارد.

نظر شما