شناسهٔ خبر: 67396114 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

ایجاد مراکز مشاوره به ازدواج موفق جوانان کمک می‌کند

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: ایجاد مراکز مشاوره به ازدواج موفق جوانان کمک می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، جواد بازرگان امروز_ پنجشنبه هفتم تیر- در جریان افتتاح هجدهمین مرکز ازدواج اظهار کرد: طی هفته گذشته دو مرکز ازدواج افتتاح شد و امروز نیز هجدهمین مرکز افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه از همان روز افتتاح مراکز ازدواج آماده خدمت‌رسانی به مراجعین است، اضافه کرد: راهنمایی و ارائه خدمات مشاوره‌ای به جوانان، آشنایی زوجین جوان و خانواده‌ها در راستای ازدواج آگاهانه و پایدار مطابق با اصول بهداشت روانی پیشگیری، کاهش و کنترل آسیب‌های تهدید کننده سلامت ازدواج و خانواده از فعالیت‌های این مراکز است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: باید مشاوره ازدواج پیش از ازدواج فرهنگ سازی شود و در این مراکز مشاوره کارگاه‌های قبل و حین و ازدواج، برای زوجین برگزار می‌شود تا از ازدواج‌های نا موفق و طلاق جلوگیری تا منجر انتخاب‌های درست و آگاهانه زوجین شود.

وی تصریح کرد: تبلیغ و اجرای برنامه مشاوره رایگان در سطح استان با استفاده از مراکز مشاوره تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی خانواده، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره‌های رایگان در روستاها، برگزاری کارگاه مهارت‌های پیش از ازدواج در حاشیه شهر، همایش آموزشی مجردها از جمله فعالیت‌های این مراکز است.

بازرگان اهمیت این مراکز تخصصی به لحاظ ارائه مشاوره به ویژه در امر ازدواج را یادآور شد و گفت: این موضوع از ابعاد مختلف اهمیت بسزایی دارد و راه‌اندازی چنین مراکز مشاوره می‌تواند به تحقق اهداف ترسیم شده در این حوزه کمک کند.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها در پیشبرد برنامه‌های مختلف افزود: برگزاری جلسات و کارگاه‌های مختلف توسط سمن‌ها در راستای کمک به بخش دولتی و ارائه راهکار حل مشکلات است.

بازرگان با بیان اینکه مسؤولیت دبیرخانه شبکه کارآفرینی و اشتغال سازمان‌های مردم نهاد جوان به استان زنجان محول شده است، گفت: فعالیت در حوزه تخصصی محیط زیست نیز بستری را برای ارتباط بیشتر با نهادها و دستگاه‌های متولی فراهم می‌کند.

نظر شما