شناسهٔ خبر: 67396089 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار یزد خبر داد

تایید نهایی ساخت ۵۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان یزد

استاندار یزد با اشاره به تامین زمین برای ۸۲ هزار واحد مسکونی در استان یزد گفت: با توجه به تامین زمین مازاد بر نیاز ۵۸ هزار ثبت‌نام کننده تایید نهایی شده و مطالبه مردمی برای بازگشایی سامانه ثبت‌نام طرح نهضت ملی مسکن، خواستار فراهم‌سازی زمینه ثبت‌نام افراد جامانده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی تعهد استان یزد در حوزه نهضت ملی مسکن را ساخت ۵۳ هزار واحد دانست و اظهار کرد: از مجموع ۱۴۶ هزار متقاضی ثبت نامی برای طرح نهضت ملی مسکن، ۵۸ هزار و ۴۰۲ متقاضی تأیید نهایی شدند.

وی با اشاره به تأمین ۴ هزار و ۴۱۲ هکتار زمین برای طرح‌های نهضت ملی مسکن استان، افزود: این میزان زمین بیش از حد مورد نیاز برای ساخت مسکن متقاضیان واجد شرایط شناخته شده و معادل زمین مورد نیاز برای ساخت ۸۲ هزار واحد است.

استاندار یزد با بیان اینکه تاکنون اراضی مربوط به ۳۴ هزار و ۳۰۲ واحد واگذار شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۹ هزار و ۹۲۵ قطعه در قالب طرح جوانی جمعیت و ۲۵ هزار و ۲۷۹ قطعه برای ساخت واحدها به صورت انفرادی و گروهی تحویل شده است.

فاطمی از تصویب هشت شهرک مسکونی در استان یزد خبر داد و اضافه کرد: تاکنون ۷۸۸۲ واحد در آیین‌هایی با حضور رئیس جمهور شهید و وزیر راه و شهرسازی، به متقاضیان واگذار شده است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی ۲۲ هزار و ۹۵ واحد مسکونی آغاز شده است، تاکید کرد: تاکنون ۱۵ هزار و ۸۸۹ مورد واگذاری زمین در روستاهای داخل حریم نیز انجام شده و استان یزد ۹۵ درصد تعهدات برنامه مصوب در حوزه بازآفرینی شهری و بافت‌های فرسوده را اجرا کرده است.

استاندار یزد با اشاره به تأثیر ۶۰ درصدی حوزه مسکن بر نرخ تورم، تصریح کرد: در پرتو اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، بخشی از ناترازی های عرضه و تقاضا مرتفع و اثر معنادار آن بر تورم مشاهده شد.

وی به مقایسه وضعیت تورم استان در بدو فعالیت دولت سیزدهم و شرایط فعلی آن پرداخت و تاکید کرد: به اهتمام رئیس‌جمهور شهید و با اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، نرخ تورم استان کاهش یافت.

استاندار یزد گفت: نرخ تورم سالیانه استان یزد از ۵۷ درصد به ۴۳ درصد، تورم نقطه به نقطه از ۷۲ درصد به ۲۹ درصد و تورم ماهیانه از ۶.۸ درصد به ۲.۷ درصد رسیده که بخش عمده آن، مربوط به کارسازی های انجام شده در حوزه مسکن است.

فاطمی با اشاره به نگرانی‌ها مردم در زمینه تأثیر تغییر دولت بر روند پروژه‌های نهضت ملی مسکن، اضافه کرد: یکی از مطالبات مردم استان بازگشایی مجدد سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن است.

وی با اشاره به تأمین زمین بیش از تعداد متقاضیان واجد شرایط شناخته شده نهضت ملی مسکن استان، گفت: خواستار فراهم‌سازی زمینه بازگشایی سامانه ثبت‌نام برای جاماندگان طرح نهضت ملی مسکن استان یزد شد.

استاندار یزد با اشاره ضرورت تسریع در روند پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن، افزود: در صورت تزریق تسهیلات به پروژه‌های استان، تمام تعهد دولت سیزدهم تا انتهای سال اجرایی خواهد شد.

نظر شما