شناسهٔ خبر: 43981980 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

آغاز اجرای پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۴۰ هزار روستائی و عشایر

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایراز اجرا و عملیاتی شدن طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر از روستائیان و عشایر خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صبح امروز با حضور علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و وحید قبادی دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور تفاهمنامه پوشش بیمه اجتماعی مددجویان بهزیستی به امضا رسید.

علی شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر از روستائیان و عشایر اظهار کرد: در این طرح روستائیان و عشایر مبلغی را برای پوشش بیمه اجتماعی خود پرداخت نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی و تحقق اهداف و برنامه‌های دولت تدبیر و امید درباره تأمین و گسترش پوشش نظام تأمین اجتماعی و افزایش ضریب پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به تاریخ ۲۱ مردادماه ۹۹ سازمان برنامه و بودجه درباره تأمین و پرداخت حق بیمه تعداد یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر از جامعه مشمول صندوق و در راستای حمایت از جامعه تحت پوشش و مشمول سازمان تامین اجتماعی نیستند و به منظور برخورداری از مزایا و تعهدات بلند مدت بیمه‌های اجتماعی در زمینه بازنشستگی، پیری و از کارافتادگی کلی و فوت این تفاهمنامه بین بهزیستی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر منعقد شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: طرح ملی پوشش یک میلیون و ۴۴۰ هزار روستایی و عشایر با پیگیری‌های وزارت رفاه و همچنین همکاری سازمان برنامه و بودجه و معاونت مناطق محروم و روستایی نهاد ریاست جمهوری اجرا خواهد شد و خوشبختانه این طرح به تصویب دولت رسیده است.

شیرکانی درباره جزئیات طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر از روستائیان و عشایر خاطرنشان کرد: در این طرح دولت در سال نخست صددرصد از سهم بیمه روستائیان و عشایر را پرداخت می‌کند. در طرح پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۴۰ هزار نفر روستائیان و عشایر؛ سهم ۳۵۰ هزار تومانی برای مددجویان بهزیستی در نظر گرفته شده است که تفاهمنامه امروز نیز بر همین مبنا خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نیز از گذشته تفاهمنامه‌ای با سازمان بهزیستی داشته است و بالغ بر ۵۳ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش بیمه اجتماعی این صندوق قرار دارد و با طرح ملی اشاره شده ۳۰۴ هزار نفر به ۵۳ هزار مددجوی قبلی اضافه خواهد شد همچنین در تلاش هستیم که ۵۰ هزار نفر دیگر به این میزان اضافه کنیم.

وی گفت: با افزوده شدن مددجویان جدید به پوشش بیمه اجتماعی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تعداد جامعه هدف سازمان بهزیستی در این صندوق به ۴۰۰ هزار نفر افزوده خواهد شد و این گام بزرگی در بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و جامعه هدف بهزیستی در دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود.

نظر شما