شناسهٔ خبر: 42959841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

حرف آخر| لطفاً به نفع فوتبال بازی کنید

سه روز که مسئولان فدراسیون فوتبال سر کار نمی‌روند، هیچ خبری به آن سوی مرز‌ها مخابره نمی‌کنند و فردا همین که تعطیلات کشور‌های اروپایی تمام شود، فیفا در جریان ریز تحولات فوتبال ایران قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -
خبرورزشی/مهدی هژبری؛ اگر حقوقدان ورزشی داشتیم و اگر ملت دقیقه ۹۰ نبودیم، خیلی قبل‌تر از آن‌که کار به نبرد گره و دندان بکشد، این گره فوتبال و مجلس را باز می‌کردیم و همان روز‌ها که مجلس در حال تدوین و تصویب قانع منع به‌کار‌گیری بازنشسته‌ها بود، حقوقدان‌های ورزشی را به مجلس می‌فرستادیم تا به نمایندگان محترم بگویند داستان فوتبال و فیفا با داستان اداره نهاد‌ها و ارگان‌های داخلی فرق دارد و امروز این‌گونه ترسان و لرزان منتظر واکنش فیفا نبودیم. ساده‌لوحانه است اگر فکر کنیم آن‌ها که پیش از این به فیفا گزارش لحظه به لحظه دادند، این دو، سه روز که مسئولان فدراسیون سر کار نمی‌روند، هیچ خبری به آن سوی مرز‌ها مخابره نمی‌کنند و فردا همین که تعطیلات کشور‌های اروپایی تمام شود، فیفا در جریان ریز تحولات فوتبال ایران قرار می‌گیرد.
قبل از آن‌که کار به دخالت فیفا بکشد، باید چاره‌ای اندیشید. این‌که معاون مجلس از تهران برای فیفا پالس مثبت بفرستد و بگوید فدراسیون فوتبال دولتی نیست، خوب است، اما کافی نیست. باید در عمل کاری کرد که فیفا حساس نشود و تیم ملی شانس حضور در جام ملت‌ها را از دست ندهد و فوتبال به چاه تعلیق سقوط نکند. شاید بهترین نقشه راه همان باشد که صالحی‌امیری گفت، این‌که افراد در هر پست و جایگاهی چه داخل فدراسیون و چه بیرون آن خودشان را فدای فوتبال کنند، نه این‌که کاری کنند فوتبال فدای آن‌ها شود.
باید همان‌طور که فیفا توقع دارد همه چیز را به مجمع سپرد و بهترین تصمیم را به نفع فوتبال در مجمع گرفت. باید هرچه سریع‌تر جلوی تعلیق را گرفت، این باید دستورالعمل مشترک تمام طرفین درگیر در این کشمکش باشد... نتیجه هر چه هست باید به نفع فوتبال تمام شود.

نظر شما