شناسهٔ خبر: 41565154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری؛

نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور در همدان آغار بکار کرد

همدان- ایرنا- نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور روز شنبه در آیینی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و حسین صمصامی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور در همدان آغاز بکار کرد.

صاحب‌خبر -

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در حاشیه این آیین گفت: این آیین به صورت برقراری ارتباط تصویری از پارک علم و فناوری همدان و مرکز نوآوری کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

حسین صمصامی با بیان اینکه رویکرد علمی در مبارزه با فقر بسیار مهم است که به دنبال آن نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور در همدان آغاز به کار کرد افزود: ثبت ایده و استفاده از شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی طرح ها برای حمایت از خانواده های نیازمند است.

وی بیان کرد: ۲۰۰ متر مربع به این مرکز فضا اختصاص یافته است و ایده ها به این مرکز ارایه و و نزدیک به هفت واحد در این مرکز مستقر می‌شود.

صمصامی ادامه داد: فعالان حوزه اجتماعی می‌توانند طرح‌های خود را به این مرکز ارائه کنند تا با حمایت های این مرکز طرح‌های آن ها توسعه یابد.

وی افزود: نیازی نیست که مراجعان این مرکز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) باشند و همه افراد می‌توانند از خدمات این مرکز بهره ببرند.

صمصامی عنوان کرد: این نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور است که زمینه های توسعه طرح های نوآورانه برای مشارکت بیشتر اجتماعی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح‌های برجسته، پس از حمایت در این مرکز، برای توسعه بیشتر به پارک علم و فناوری همدان معرفی می‌شود گفت: همزمان با گشایش این مرکز، نخستین فراخوان جذب ایده نیز آغاز شد.

رییس پارک علم و فناوری همدان نیز گفت: همزمان با گشایش این مرکز، سه مرکز نوآوری دیگر استان نیز با استفاده از برقراری ارتباط تصویری، توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهور گشایش یافت.

محمد حسن مرادی افزود: مرکز نوآوری تعاون با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز نوآوری انگور و صنایع وابسته آن و همچنین مرکز نوآوری شهرستان نهاوند از جمله این مراکز هستند.

وی اظهار داشت: در ادامه سفر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همدان، عملیات اجرایی مراحل بعدی این پارک، برای ساخت ساختمان‌های مربوط به شرکت‌های فناور، انجام شد.

مرادی خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری نهاوند یکی از مراکز نوآوری مهم استان است که ۱۰ هسته فناور در این مرکز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت کشاورزی از مهمترین فعالیت‌های این مرکز است ادامه داد: در زمینه های دامی و لبنی این مرکز کمک زیادی به توسعه نهاوند می کند.

وی ادامه داد: مرکز نوآوری تعاون نیز با حمایت‌های یک شرکت دانش بنیان کار خود را آغاز کرد.

مرادی ادامه داد: برگزاری آیین گشایش صندوق پژوهش، فناوری و نوآوری همدان نیز از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

رییس پارک علم و فناوری همدان بیان کرد: این صندوق هشت سهامدار دارد که چهار سهامدار آن از بخش خصوصی و چهار سهامدار دیگر از بخش دولتی هستند.

مرادی اظهار داشت: بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری همدان و همچنین بهره‌برداری از یک شرکت شتابدهنده از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جهمور به همدان است.

در سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به همدان، مرحله نخست ساختمان پارک علم و فناوری این استان بهره‌برداری شد. ساختمان اصلی این پارک، ۶ هزار متر مربع اندازه دارد و عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شده بود.

بر اساس آخرین آمار، ۲۴۴ واحد فناور در استان همدان فعالیت می‌کنند که ۵۸ واحد آن متعلق به دانشگاه بوعلی‌ سینا و ۱۳ واحد دیگر زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا است.

نظر شما