شناسهٔ خبر: 41560316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساختمان پارک علم و فناوری همدان با حضور معاون رییس جمهوری بهره‌برداری شد

همدان- ایرنا- مرحله نخست ساختمان پارک علم و فناوری همدان روز شنبه در آیینی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بهره‌برداری شد.

صاحب‌خبر -

رییس پارک علم و فناوری همدان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان، ۶ هزار متر مربع اندازه دارد و عملیات ساخت آن از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است.

محمدحسن مرادی افزود: این ساختمان شامل بخش‌های اداری، ستادی، نمایشگاه دائمی، موتورخانه و ۴۳ فضای استیجاری به منظور استقرار مجموعه‌ای از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد می‌شود.

وی عنوان کرد: کل مجموعه ساختمان اصلی پارک علم و فناوری همدان ۶۹ واحد دارد که شامل ۱۹ واحد ستادی، هفت واحد خدماتی، ۴۳ واحد استیجاری و مابقی فضا برای ایجاد کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها می‌شود.

مرادی اظهار داشت: نمایشگاه دائمی دستاوردهای فناورانه شرکت‌های دانش بنیان با مساحتی افزون بر ۴۵۰ متر مربع در مرحله یک ساختمان اصلی قرار دارد.

رییس پارک علم و فناوری همدان گفت: عملیات ساخت این طرح در زمینی به مساحت ۲۱ هکتار با زیر بنای ۱۰ هزار متر مربع از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است و در سال ۱۳۹۶ تخصیص اعتبار صددرصدی صورت گرفت که این امر سرعت خوبی به طرح بخشید.

وی افزود: در ادامه سفر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همدان، عملیات کلنگ‌زنی فازهای بعدی این پارک، برای ساخت ساختمان‌های مربوط به شرکت‌های فناور، انجام می‌شود.

مرادی ادامه داد: برگزاری آیین گشایش صندوق پژوهش، فناوری و نوآوری همدان نیز از دیگر برنامه‌های این سفر است.

وی بیان کرد: این صندوق هشت سهامدار دارد که چهار سهامدار آن از بخش خصوصی و چهار سهامدار دیگر از بخش دولتی هستند.

رییس پارک علم و فناوری همدان گفت: امروز چهار مرکز نوآوری نیز به صورت برقراری ارتباط تصویری کار خود را به صورت همزمان در همدان آغاز می‌کنند.

وی افزود: مرکز نوآوری اجتماعی با مشارکت کمیته امداد امام خمینی (ره) همدان، مرکز نوآوری تعاون با مشارکت اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، مرکز نوآوری انگور و صنایع وابسته و همچنین مرکز نوآوری شهرستان نهاوند گشایش می‌یابند.

مرادی اظهار داشت: بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری همدان و همچنین بهره‌برداری از یک شرکت شتابدهنده از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جهمور به همدان است.

بر اساس آخرین آمار، ۲۴۴ واحد فناور در استان همدان فعالیت می‌کنند که ۵۸ واحد آن متعلق به دانشگاه بوعلی‌ سینا و ۱۳ واحد دیگر زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا است.

نظر شما