شناسهٔ خبر: 41576923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) عنوان کرد

راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور در همدان برای حمایت از خانواده‌های نیازمند

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه رویکرد علمی در مبارزه با فقر بسیار مهم است که به دنبال آن نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور در همدان آغاز به کار کرد، گفت: ثبت ایده و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و تجاری‌سازی طرح‌ها برای حمایت از خانواده‌های نیازمند است.

صاحب‌خبر -

راه‌اندازی نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور در همدان برای حمایت از خانواده‌های نیازمندبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین صمصامی در حاشیه آیین افتتاح نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در همدان برگزار شد، اظهار داشت: این آیین به صورت برقراری ارتباط تصویری از پارک علم و فناوری همدان و مرکز نوآوری کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد.

وی با بیان اینکه رویکرد علمی در مبارزه با فقر بسیار مهم است که به دنبال آن نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور در همدان آغاز به کار کرد، افزود: ثبت ایده و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان و تجاری‌سازی طرح‌ها برای حمایت از خانواده‌های نیازمند است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: ۲۰۰ مترمربع به این مرکز فضا اختصاص یافته است و ایده‌ها به این مرکز ارایه و نزدیک به هفت واحد در این مرکز مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: فعالان حوزه اجتماعی می‌توانند طرح‌های خود را به این مرکز ارائه کنند تا با حمایت های این مرکز طرح‌های آنها توسعه یابد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: نیازی نیست که مراجعان این مرکز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) باشند و همه افراد می‌توانند از خدمات این مرکز بهره ببرند.

وی عنوان کرد: این نخستین مرکز نوآوری اجتماعی کشور است که زمینه های توسعه طرح های نوآورانه برای مشارکت بیشتر اجتماعی را فراهم می‌کند.

صمصامی با بیان اینکه طرح‌های برجسته، پس از حمایت در این مرکز، برای توسعه بیشتر به پارک علم و فناوری همدان معرفی می‌شود گفت: همزمان با گشایش این مرکز، نخستین فراخوان جذب ایده نیز آغاز شد.

*افتتاح  سه مرکز نوآوری دیگر در استان همدان

رییس پارک علم و فناوری همدان نیز گفت: همزمان با گشایش این مرکز، سه مرکز نوآوری دیگر استان نیز با استفاده از برقراری ارتباط تصویری، توسط معاون علمی و فناوری رییس جمهور گشایش یافت.

محمد حسن مرادی افزود: مرکز نوآوری تعاون با مشارکت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مرکز نوآوری انگور و صنایع وابسته آن و همچنین مرکز نوآوری شهرستان نهاوند از جمله این مراکز هستند.

وی اظهار داشت: در ادامه سفر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همدان، عملیات اجرایی مراحل بعدی این پارک، برای ساخت ساختمان‌های مربوط به شرکت‌های فناور، انجام شد.

رییس پارک علم و فناوری همدان خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری نهاوند یکی از مراکز نوآوری مهم استان است که ۱۰ هسته فناور در این مرکز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه توسعه صنعت کشاورزی از مهمترین فعالیت‌های این مرکز است ادامه داد: در زمینه‌های دامی و لبنی این مرکز کمک زیادی به توسعه نهاوند می‌کند.

مرادی با اشاره به اینکه مرکز نوآوری تعاون نیز با حمایت‌های یک شرکت دانش بنیان کار خود را آغاز کرد و ادامه داد: برگزاری آیین گشایش صندوق پژوهش، فناوری و نوآوری همدان نیز از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

وی بیان کرد: این صندوق هشت سهامدار دارد که چهار سهامدار آن از بخش خصوصی و چهار سهامدار دیگر از بخش دولتی هستند.

رییس پارک علم و فناوری همدان اظهار داشت: بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پارک علم و فناوری همدان و همچنین بهره‌برداری از یک شرکت شتابدهنده از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جهمور به همدان است.

انتهای پیام/

نظر شما