شناسهٔ خبر: 67319103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمان: برای بهبود زندگی مردم باید اشتغال را گسترش داد

فاطمه افضلی

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در زمینه بهبود محیط کسب و کار، استان کرمان در کشور رتبه دوم را کسب کرده، گفت: برای بهبود زندگی مردم باید اشتغال را گسترش داد. 

صاحب‌خبر -

محمدمهدی فداکار غروب دوم تیرماه در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان با اشاره به غلبه اشتغال کشاورزی استان نسبت به سایر بخش‌ها و نوسان بیکاری، افزود: میانگین نرخ بیکاری استان کرمان نسبت به میانگین نرخ کشوری پایین‌تر است. 

وی اظهار کرد: نرخ اشتغال بخش کشاورزی استان سه برابر میانگین کشوری است و این امر موجب نوسان در میانگین نرخ بیکاری استان شده است. 

استاندار با اشاره به اینکه در زمینه بهبود محیط کسب و کار، استان کرمان در کشور رتبه دوم را کسب کرده که قابل تقدیر است، افزود: برای بهبود زندگی مردم باید اشتغال را گسترش داد. 

وی با بیان این مطلب که فضای کسب و کار در استان بسیار بهتر شده، بیان کرد: بزرگ‌ترین کار دستگاه‌های اجرایی، ایجاد اشتغال است تا جایی که این امر بسیار مهمتر از ارائه خدمات و تسهیلات است. 

فداکار با اشاره به اینکه در جذب اعتبارات و تسهیلات نباید کوتاهی کرد، گفت: در صورت عدم همکاری بانک‌ها در اعطای اعتبارات، از شرکت‌های خصوصی درخواست می‌شود با این بانک‌ها همکاری نداشته باشند چرا که این بانک‌ها از منابع مردمی استفاده می‌کنند. 

وی با تشکر از بانک‌هایی که در زمینه پرداخت تسهیلات تبصره ۳ همکاری داشته‌اند، افزود: برای نخبگان نیز باید ساز و کاری در زمینه اعطای تسهیلات تعریف شود. 

انتهای پیام 

نظر شما