شناسهٔ خبر: 67916726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعیین تکلیف کارخانه خمیرمایه ناغان در انتظار دستور مراجع قضایی

مریم علیزاده

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات و پیگیری‌های لازم در راستای رفع مشکل کارخانه خمیرمایه ناغان به مراجع قضایی ارسال و در انتظار دستور مسئولان و مراجع قضایی است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، چندین سال است که کارخانه خمیر مایه ناغان با تخلیه پساب آلوده، معضل جدی برای آب، خاک، سلامت مردم و محیط زیست منطقه ایجاد کرده که در راستای رفع مشکل آلودگی‌های زیست محیطی، جلسات متعددی در استان با حضور مسئولان مربوطه برگزار شد.

در این راستا مقرر شد اقدامات لازم به منظور رفع آلودگی صورت گیرد که متأسفانه علی‌رغم فرصت چندین باره مشکل شرکت به بهانه‌های مختلف حل نشد و مسئولان این کارخانه اراده جدی برای حل این مشکل نداشتند، با وجود تذکرات و تعیین مهلت تا پایان تیرماه، برای کاهش آلودگی، این امر تاکنون محقق نشده است.

این کارخانه با ریختن پساب درون رودخانه روستا، باعث تخریب محیط‌زیست، متضرر شدن کشاورزان منطقه شده است، مضرات پساب این کارخانه و آسیب‌های آن به محیط‌زیست منطقه، مشکلات فراوانی برای ساکنین و صنعت کشاورزی ایجاد کرده است.

مسئولین کارخانه اراده جدی برای حل این مشکل ندارند

سعید یوسف‌پور_مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید سر زده‌ای که از کارخانه خمیرمایع ناغان صورت گرفته بود، اظهار کرد: طی دو سال گذشته تلاش‌هایی برای کاهش آلایندگی این کارخانه صورت گرفت که تا حدودی موفقیت‌آمیز بود اما متاسفانه مسئولین کارخانه اراده جدی برای حل مشکل این کارخانه ندارند.

وی ادامه داد: از جانب محیط زیست چهارمحال و بختیاری چندین مرتبه اخطار به مسئولان کارخانه داده شد و با توجه به نبود اراده جدی برای حل مشکل پساب، اداره حفاظت محیط زیست استان اقدام به شکایت به مرجع قضایی در خصوص آلودگی رودخانه و آلودگی خاک و آب‌های زیرزمینی و انتشار بوی نامطبوع به طور دائم کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بوی ناخوشایند ناشی از پساب کارخانه خمیر مایه تاثیر نامطلوبی بر زیست ساکنان آن منطقه گذاشته است، بیان کرد: منابع خاک اراضی پیرامون کارخانه نیز در معرض آلودگی هستند.

وی با اشاره به اینکه طی بازدید سرزده از کارخانه به مسئولان این کارخانه اخطارهای لازم داده شد، افزود: به دلیل اینکه در بازه زمانی در نظر گرفته شده نتوانستند آلودگی را مدیریت کنند، از طریق مراجع قضایی پیگیری صورت گرفت تا برخورد قانونی انجام شود.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری، در خصوص رفع پساب کارخانه خمیر مایه ناغان تا پایان تیرماه، خاطرنشان کرد: اقدامات و پیگیری‌های لازم در راستای رفع این مشکل به مراجع قضایی ارسال شده و هم‌اکنون پرونده رفع پساب و مشکلات زیست محیطی کارخانه خمیرمایه ناغان در انتظار دستور مسئولان و مراجع قضایی است. 

انتهای پیام

نظر شما