شناسهٔ خبر: 41350252 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

شمار مبتلایان و جانباختگان کووید-19 در جهان+ جدول

بیش از 13 میلیون و 374 هزار تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران همچنین اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به بیش از 578 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 13 میلیون و 374 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 578 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 7 میلیون و 814 هزار و 762 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و روسیه با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

موارد ابتلا در آفریقا و جنوب آسیا هم در حال افزایش است و گزارش شده این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری خواهند رسید.

کشورهای هند، روسیه، پرو، شیلی، مکزیک، اسپانیا، آفریقای جنوبی و بریتانیا به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز سه شنبه 24 تیر 1399 (14 جولای 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

شمار مبتلایان و جانباختگان کووید-19 در جهان+ جدول

شمار مبتلایان و جانباختگان کووید-19 در جهان+ جدول
کرونا در آمریکا
طبق اعلام دانشگاه پزشکی جان هاپکینز، تاکنون بیش از 3 میلیون و 526 هزار نفر در سراسر آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و 138 هزار و 946 نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کالیفرنیا محدودیت های کرونا را بازگرداند؛ تمام فعالیت های داخلی تعطیل
کالیفرنیا، پرجمعیت ترین ایالت آمریکا یک بار دیگر محدودیت های کرونا را بازگردانده است تا بلکه جلوی رشد سریع ابتلا به این ویروس را بگیرد.

گوین نیوسام فرماندار این ایالت روز دوشنبه طی فرمانی دستور تعطیلی فوری همه فعالیت ها و کسب و کارهایی که موجب تجمع افراد در داخل ساختمان و فضای سربسته می شوند را صادر کرد. از جمله رستوران ها، میکده ها، آرایشگاه ها، اماکن تفریحی سرپوشیده، موزه ها، کلیساها و حتی باغ وحش ها.

این ایالت که ۴۰ میلیون جمعیت دارد تاکنون بیش از ۳۳۰ هزار مبتلا به کرونا شناسایی کرده و حدود ۷ هزار نفر هم کالیفرنیا جان خود را به علت کووید۱۹ از دست داده اند.

علت وضع این محدودیت ها، رشد سریع ابتلا در دو هفته گذشته بوده است که ضریب ابتلا را به ۲۰ درصد آزمایش دهندگان تست کرونا رسانده است.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ 73 هزار و 161 تن از بیماران کرونا در این کشور  خبر داده‌اند.
بیش از یک میلیون و 895 هزار مبتلا در برزیل ثبت شده است.
  

کرونا در هند    
وزارت بهداشت هند امروز اعلام کرد: 29 هزار و 842 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

در حال حاضر بیش از 937 هزار نفر در این کشور به کروناویروس جدید آلوده شده‌اند و 24 هزار و 315 نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در روسیه؛ مرگ 104 مبتلا در یک‌روز گذشته
مقامات فدراسیون روسیه اعلام کرده‌اند که در شبانه‌روز گذشته 175 تن دیگر از مبتلایان به کرونا جان باخته‌اند. این رقم روز گذشته 104 اعلام شده بود. این گزارش حاکی است که 6 هزار و 248 مورد تازه ابتلا به کرونا شناسایی و ثبت شده است.

آمار رسمی حاکی است که تاکنون 11 هزار و 614 تن در روسیه بر اثر کرونا جان باخته و 739 هزار و 947 تن هم مبتلا شده‌اند.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 409 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 303 هزار و 699 به ویروس کووید-19حکایت دارد. اسپانیا هفتمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته و در 24 ساعت گذشته 3 نفر به تعداد جانباختگان افزوده شده است.

مرگ ۱۳۸ نفر در اثر کرونا در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌های سراسر بریتانیا
بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت بریتانیا، در شبانه روز منتهی به ظهر روز سه‌شنبه ۱۴ ژوئیه، ۱۳۸ نفر در اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ در آسایشگاه‌ها و بیمارستان‌های سراسر بریتانیا جان باختند.

۲۶ نفر از این افراد در بیمارستان های انگلستان درگذشتند. این بیماران بین ۴۹ تا ۹۴ ساله بودند و یک نفر آنها که ۷۱ ساله بود، زمینه هیچ بیماری دیگری را نداشته است.

در ایرلند شمالی و اسکاتلند مرگ هیچ بیماری در بیمارستان در اثر کرونا نبوده است. در منطقه ولز دو نفر در اثر کرونا فوت کردند.

به گفته مقامات بهداشتی و درمانی انگلستان، تا کنون ۲۹ هزار و ۱۰۳ نفر در اثر کووید۱۹ در بیمارستانهای این بخش از بریتانیا درگذشتند.

مجموع آمار رسمی مرگ در اثر کرونا در بریتانیا ۴۴ هزار و ۹۶۸ نفر بوده است.

همچنین در شبانه روز گذشته، ۳۹۸ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بریتانیا شناسایی شده است.

مجموع مبتلایان به کرونا در بریتانیا ۲۹۱ هزار و ۳۷۳ نفر است.

اجباری شدن استفاده از ماسک در انگلستان
از روز جمعه ۲۴ ژوئیه استفاده از ماسک در فروشگاه‌های انگلستان اجباری می‌شود و دولت برای متخلفین ۱۰۰ پوند جریمه در نظر گرفته است.

کرونا در آلمان
براساس اعلام آلمان تعداد کل مبتلایان در این کشور را به 200 هزار و 704 نفر رسانده است.
همچنین با فوت 4 نفر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان به 9 هزار و 141 نفر در آلمان رسیده است.

کرونا در ایتالیا
با فوت 17 نفر مبتلا به کرونا شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 984 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل، انگلیس و مکزیک در جایگاه پنجم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 243 هزار و 344 نفر رسیده است که ایتالیا را سیزدهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 330 هزار و 123 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 12054 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است.

جان‌باختگان کرونا در مکزیک به 35 هزار و 491 نفر رسید
روز گذشته 485 نفر در اثر ابتلا به کرونا در مکزیک جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان را به 35 هزار و 491 نفر رساند. در روهای گذشته تعداد جان باختگان کرونا در مکزیک از ایتالیا پیشی گرفت و در جایگاه چهارم جهانی ایستاد.

همچنین روز گذشته 4 هزار و 685 نفر مبتلای جدید در مکزیک شناسایی شدند که تعداد کل مبتلایان را به 304 هزار و 435 نفر رسانده است. از این لحاظ نیز مکزیک از اسپانیا پیشی گرفته و در جایگاه هفتم جهانی ایستاده است.

کرونا در فرانسه
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در فرانسه به 172 هزار و 377 تن رسیده است.

تعداد کل قربانیان کرونا در فرانسه نیز به 30 هزار و 29 تن رسیده است.

فرانسه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در جهان پس از ایالات متحده، برزیل، انگلیس، مکزیک و ایتالیا رتبه‌ی ششم را به خود اختصاص داده است.

کرونا در ترکیه
ترکیه بیش از 214 هزار 990 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 402 تن عنوان می‌شود.

شرکت هواپیمایی ترکیه پروازش به افغانستان را 'به دلیل مبتلا بودن مسافران افغان به کرونا' متوقف کرد
شرکت هواپیمایی ترکیه (ترکیش ایرلاینز) گفته که به دلیل ابتلای مسافران افغان به ویروس کرونا پروازهایش را به افغانستان متوقف کرده است.

این شرکت بعد از توقف سه ماهه پروازش به افغانستان به دلیل شیوع ویروس کرونا اواخر ماه جون/ژوئن پروازهای خود به کابل را از سر گرفت و صدها مسافر را از کابل به ترکیه انتقال داد.

اداره هوانوردی ملکی افغانستان توقف چند پرواز این شرکت را تایید می‌کند، اما می‌گوید که پرواز این خط هوایی بزودی دوباره از سر گرفته خواهد شد.

ترکیش ایرلاینز پروازهایش را چهارشنبه چهارم سرطان/تیر به افغانستان از سر گرفت و با پنج پرواز صدها مسافر را میان ترکیه و افغانستان جابجا کرد.

کرونا در عربستان سعودی؛ شمار مبتلایان به بیش از 237 هزار تن رسید
در عربستان سعودی روز گذشته 2 هزار و 692 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 237 هزار و 803 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن 2 هزار و 283 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین

شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 3 نفر تاکنون 83 هزار و 605 نفر گزارش شده است.

آمار رسمی کرونا در افغانستان؛ شناسایی ۱۳۵ مورد جدید و فوت ۲۴ بیمار
وزارت صحت عامه/ بهداشت افغانستان اعلام کرده که با شناسایی ۱۳۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته، شمار کل مبتلایان به ۳۴ هزار و ۷۴۰ نفر رسیده است.

در همین مدت ۲۴ تن از مبتلایان جان باخته که شمار کل جان باختگان به یک هزار و ۶۲ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت گفته که تاکنون بیش از ۲۱ هزار نفر بهبود یافته‌ است. تا کنون ۸۱هزار و ۲۵۲ تست در افغانستان انجام شده است.

۱۷۹ بیمار دیگر بر اثر کرونا در ایران جان باختند
در ایران سخنگوی وزارت بهداشت گفته در طول ۲۴ساعت گذشته، ۱۷۹بیمار مبتلا به ویروس کووید۱۹ جان خود را ازدست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳هزار و۲۱۱نفر رسید.

دکترسیماسادات لاری همچنین از شناسایی ۲هزار و ۵۲۱ مورد جدید کووید۱۹در کشور طی۲۴ساعت گذشته خبر داد.

او همچنین گفته: "تاکنون ۲۲۵ هزار و۲۷۰نفر از بیماران، بهبودیافته و یا ازبیمارستانها ترخیص شده‌اند. به گفته خانم لاری۳۳۸۹ نفر ازبیماران مبتلابه کووید۱۹که در وضعیت شدید هستند تحت مراقبت قرار دارند.

'اختلاف نظر' وزارت بهداشت و مقامات بهداشتی هرمزگان درباره شدت شیوع کرونا در این استان
فاطمه نوروزیان، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان از بستری ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان هرمزگان خبر داد و گفت که از این شمار ۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴۳ نفر از آن‌ها وخیم است.

در حالیکه سخنگوی وزارت بهداشت ایران میگوید که هرمزگان از وضعیت قرمز خارج شده است اما حسین فرشیدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان می‌گوید که "بر اساس دستورالعمل اعلام شده به مراکز تصمیم گیری همچون استانداری، همه شهرهای هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند."

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 628 هزار و 302 نفر مبتلا و 13 هزار و 890 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

سنگاپور با رکودی بی‌سابقه مواجه است
از زمانی که محدودیت‌های شدید برای مبارزه با کرونا آغاز شد، پیش بینی می‌شد که اقتصاد جهانی با بحران مواجه شود. یکی از نشانه‌های عمق این بحران، رکود شدید اقتصاد سنگاپور است.

رشد اقتصادی در شهر سنگاپور در مقایسه با سه ماهه قبلی ۴۱ درصد کاهش یافته است، آماری بی‌سابقه از کوچک شدن اقتصاد این کشور.

مقامات این کشور می‌گویند، سنگاپور از زمان استقلال از بریتانیا در سال ۱۹۶۵ بدترین بحران اقتصادی خود را تجربه می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما