شناسهٔ خبر: 41324659 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

شمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا+ جدول

بیش از 13 میلیون و 145 هزار تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران همچنین اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به بیش از 573 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 13 میلیون و 145 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 573 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 7 میلیون و 661 هزار و 229 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و روسیه با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

موارد ابتلا در آفریقا و جنوب آسیا هم در حال افزایش است و گزارش شده این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری خواهند رسید.

کشورهای هند، روسیه، پرو، شیلی، اسپانیا، مکزیک، بریتانیا و آفریقای جنوبی به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز دو شنبه 23 تیر 1399 (13 جولای 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

شمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا+ جدول

شمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا+ جدول

شمار جهانی مبتلایان و جانباختگان کرونا+ جدول


سازمان بهداشت جهانی: بحران کرونا ممکن است بدتر و بدتر شود
سازمان بهداشت جهانی هشدار داده همه‌گیری جهانی کرونا در صورتیکه کشورها به پیشگیری‌های سخت بهداشتی پایبند نباشند، ممکن ست بدتر شود.

رئیس این سازمان گفته است بسیاری از کشورها در مسیر نادرستی در مبارزه با این بیماری قرار گرفته‌اند.

او گفته: "اگر اصول اولیه رعایت نشود، تنها راهی که برای این پاندمی باقی می‌ماند؛ بدتر و بدتر و بدتر شدن است."

شیوع کرونا در آمریکای لاتین اوج گرفت
شیوع ویروس کرونا در آمریکای لاتین از ایالات متحده آمریکا و کانادا پیشی گرفته و به دومین منطقه آسیب دیده جهان از نظر شمار جان باختگان تبدیل شده است.

حدود ۱۴۵ هزار تن تاکون در آمریکای لاتین بر اثر کرونا جان باخته‌اند. نیمی از این شمار مربوط به آمار برزیل است. در حال حاضر قاره اروپا با ثبت بیش از ۲۰۰ هزار مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کووید - ۱۹ بیش‌ترین شمار جان باختگان را دارد.

این گزارش همزمان با اعلام افزایش مرگ و میر در مکزیک منتشر شده است. شمار جان باختگان در این کشور از ۳۵ هزار گذشته و آن را در جایگاه چهارمین کشور از نظر تعداد جان باختگان کرونا قرار داده است.

کرونا در آمریکا
طبق اعلام دانشگاه پزشکی جان هاپکینز، تاکنون بیش از سه میلیون و 446 هزار نفر در سراسر آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و 137 هزار و 986 نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست داده‌اند.

رکورد شناسایی بیماران جدید در فلوریدا
با شناسایی ۱۵۲۹۹ مبتلا به کووید-۱۹ در فلوریدا در ۲۴ ساعت گذشته، این ایالت بالاترین رقم روزانه ابتلا به ویروس کرونا را در آمریکا ثبت کرده است.

جمعیت فلوریدا تقریبا ۷ درصد جمعیت آمریکاست ولی رقم مبتلایان جدید در آن تقریبا معادل با یک چهارم تعداد بیماران جدید شناسایی شده در آمریکا طی ۲۴ ساعت است.

این رقم یک روز پس از بازگشایی پارک تفریحی دیزنی لند در اورلاندو در فلوریدا اعلام شده است.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ 72 هزار و 234 تن از بیماران کرونا در این کشور  خبر داده‌اند.
بیش از یک میلیون و 867 هزار مبتلا در برزیل ثبت شده است.

کرونا در هند    
وزارت بهداشت هند امروز اعلام کرد: 27 هزار و 151 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ شناسایی شده است.

در حال حاضر بیش از 906 هزار نفر در این کشور به کروناویروس جدید آلوده شده‌اند و 23 هزار و 727 نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در روسیه؛ مرگ 104 مبتلا در یک‌روز گذشته
مقامات فدراسیون روسیه اعلام کرده‌اند که در شبانه‌روز گذشته 104 تن دیگر از مبتلایان به کرونا جان باخته‌اند. این رقم روز گذشته 130 اعلام شده بود. این گزارش حاکی است که 6 هزار و 537  مورد تازه ابتلا به کرونا شناسایی و ثبت شده است.

آمار رسمی حاکی است که تاکنون 11 هزار و 439 تن در روسیه بر اثر کرونا جان باخته و 733 هزار و 699 تن هم مبتلا شده‌اند.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 406 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 303 هزار و 33 به ویروس کووید-19حکایت دارد. اسپانیا هفتمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته است.

کرونا در بریتانیا
مقامات بهداشتی بریتانیا روز یکشنبه از مرگ 11 نفر در شبانه روز گذشته خبر دادند.

مجموع آمار رسمی مرگ در اثر کرونا در این کشور 44 هزار و 830 نفر است.

همچنین به گزارش وزارت بهداشت بریتانیا نتیجه آزمایش کرونا 530 نفر دیگر مثبت بوده است.

دولت بریتانیا درباره 'ماسک زدن در فروشگاه‌‌ها' تصمیم می‌گیرد
بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا گفته که به باورش پوشاندن دهان و بینی در اماکن سربسته "بسیار مهم" است و دولت "ابزار اجرایی آن را در روزهای آینده بررسی می‌کند."

نخست وزیر بریتانیا در رابطه با استفاده از ماسک برای مقابله با شیوع کرونا گفته که "ارزیابی‌های علمی درباره ارزش این اقدام در ماه‌های اخیر افزایش یافته است."

در حال حاضر استفاده از ماسک هنگام استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در بریتانیا اجباری است. کودکان زیر ۱۱ سال معاف هستند. استفاده نکردن از ماسک در وسایل حمل و نقل عمومی می‌تواند منجر به جلوگیری از سفر یا جریمه شود.

کرونا در آلمان
براساس اعلام آلمان تعداد کل مبتلایان در این کشور را به 200 هزار و 378 نفر رسانده است.
همچنین با فوت 3 نفر مبتلا به کرونا تعداد جان‌باختگان به 9 هزار و 137 نفر در آلمان رسیده است.

کرونا در ایتالیا
با فوت 13 نفر مبتلا به کرونا شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 967 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل، انگلیس و مکزیک در جایگاه پنجم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.

تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 243 هزار و 230 نفر رسیده است که ایتالیا را سیزدهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 326 هزار و 326 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 11870 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است.

جان‌باختگان کرونا در مکزیک به 35 هزار و 6 نفر رسید
روز گذشته 276 نفر در اثر ابتلا به کرونا در مکزیک جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان را به 35 هزار و 6 نفر رساند. با این آمار، تعداد جان باختگان کرونا در مکزیک از ایتالیا پیشی گرفت و در جایگاه چهارم جهانی ایستاد.

همچنین روز گذشته 4 هزار و 482 نفر مبتلای جدید در مکزیک شناسایی شدند که تعداد کل مبتلایان را به 299 هزار و 750 نفر رسانده است.

کرونا در فرانسه
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در فرانسه به 172 هزار و 377 تن رسیده است.

تعداد کل قربانیان کرونا در فرانسه نیز به 30 هزار و 29 تن رسیده است.

فرانسه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در جهان پس از ایالات متحده، برزیل، انگلیس، مکزیک و ایتالیا رتبه‌ی ششم را به خود اختصاص داده است.

کرونا در ترکیه
ترکیه بیش از 214 هزار مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 382 تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی؛ شمار مبتلایان به بیش از 235 هزار تن رسید
در عربستان سعودی روز گذشته 2 هزار و 852 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 235 هزار و 111 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن 2 هزار و 243 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین

شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 8 نفر تاکنون 83 هزار و 602 نفر گزارش شده است.

هواپیمایی قطر آزمایش کرونا را برای مسافران پاکستان‌ اجباری کرد
شرکت خطوط هوایی قطر اعلام کرده که تمامی مسافرانی که از پاکستان سفر می‌کنند باید مدرکی در رابطه با نتیجه منفی آزمایش کرونا همراه داشته باشند. این نتیجه آزمایش باید حداکثر ۷۲ ساعت پیش از زمان پرواز صادر شده باشد.

هواپیمایی قطر در حال حاضر به چهار شهر اسلام‌آباد، کراچی، لاهو و پیشاور پرواز دارد. در ماه ژوئن نتیجه آزمایش کرونا برای شماری از مسافران این کشور در کره جنوبی و هنگ کنگ مثبت اعلام شد. بر این اساس این شرکت پروازهایش را به پاکستان به حال تعلیق درآورده بود. این پروازها از هفته گذشته از سرگرفته شده است.

پاکستان بیش از 251 هزار مورد ابتلا به کووید-۱۹ ثبت کرده و شمار جان باختگان بر اثر بیماری کرونا در این کشور 5 هزار و 266 تن اعلام شده است.

کرونا در افغانستان؛ شناسایی ۱۵۴ مورد ابتلا و ۲۸ مرگ در شبانه روز گذشته
وزارت بهداشت/صحت افغانستان اعلام کرده که با شناسایی ۱۵۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته، شمار کلی مبتلایان به ۳۴ هزار و ۶۰۵ نفر رسیده است.

همچنین براساس اطلاعات این وزارتخانه در مدت یادشده ۲۸ نفر از مبتلایان جان باخته‌اند که با این رقم شمار کل جان باختگان به یک هزار و ۳۸ نفر می‌رسد.

وزارت بهداشت گفته از آغاز شیوع ویروس کرونا در این کشور تاکنون بیش از ۲۱ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

کابل با شناسایی بیش از ۱۴ هزار مورد مثبت ابتلا در صدر ولایات آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

آمار تازه جانباختگان کرونا درایران: ۲۰۳ نفر در یک روز
بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران طی یک روز اخیر۲۰۳ نفر در ایران به دلیل ابتلا به کرونا در این کشور جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمارهای رسمی مجموع موارد فوتی در ایران به ۱۳ هزار و ۳۲ نفر رسیده است.

بر اساس آنچه اعلام شده مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران تا کنون به ۲۵۹ هزار و ۶۵۲ نفر رسیه است.در استانهای خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران وضعیت "قرمز" اعلام شده است.

فوت یک نماینده مجلس ایران بر اثر ابتلا به کرونا
عیسی جعفری، نماینده بهار و کبودرآهنگ در مجلس یازدهم پس از ابتلا به کرونا فوت کرده است. این خبر را سخنگوی هیات رئیسه مجلس اعلام کرد.
این سومین نماینده مجلس یازدهم است که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست می‌دهد.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 600 هزار و 277  نفر مبتلا و 13 هزار و 321 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

کرونا در ونزوئلا؛ نیکولاس مادورو کلمبیا را سرزنش کرد
نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری سوسیالیست ونزوئلا از کلمبیا که در همسایگی این کشور واقع شده به عنوان "عامل افزایش شمار مبتلایان به کرونا" یاد کرده است. رئیس جمهوری ونزوئلا گفته قاچاقچیانی که از کلمبیا غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند مسبب بالا رفتن نرخ شیوع کرونا هستند.

مادورو گفته: "اگر به خاطر آنان نبود، هیچ شیوعی در ونزوئلا وجود نداشت و همه چیز تحت کنترل قرار داشت."

وزیر معادن دولت ونزوئلا به کرونا مبتلا شده است. کشورهای آمریکای لاتین با روند افزایشی نرخ ابتلا به کووید - ۱۹ رو به رو هستند.

کرونا در ژاپن؛ افزایش ابتلا به کووید-۱۹ در پایگاه‌های آمریکا
دست‌کم ۹۵ تن از نظامیان آمریکایی در جزیره اوکیناوا در ژاپن به کرونا مبتلا شده‌اند. در تعطیلات آخر هفته گذشته، دو پایگاه تفنگداران دریایی آمریکا با ثبت ۶۱ مورد ابتلا به کووید - ۱۹ در قرنطینه قرار گرفت.

با افزایش آمار ابتلا به کرونا در میان نظامیان آمریکایی در ژاپن، برای هفت پایگاه دیگر هم محدودیت‌هایی تعیین شده است. تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای که روز جمعه منتشر شد اعلام کردند که "تدابیری مضاعف" برای مقابله با شیوع کرونا در نظر گرفته می‌شود.

خبرگزاری کیودو گزارش کرده که تاکنون ۱۴۸ مورد ابتلا به کووید - ۱۹ در میان غیرنظامیان اوکیناوا ثبت شده است؛ در این جزیره ده‌ها هزار نیروی نظامی مستقر هستند.

ژاپن: المپیک توکیو باید سال آینده برگزار شود
یوریکو کویکه، فرماندار توکیو اعلام کرده که مسابقات المپیک باید سال میلادی آینده به عنوان "نماد وحدت جهانی" در برابر همه‌گیری ویروس کرونا برگزار شود.

پیش از این برگزاری مسابقات المپیک برای ماه جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود. برپایی این مسابقات به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعلیق درآمد.

ژاپن به عنوان میزبان این دوره از المپیک توانسته در برابر مقابله با کرونا به نسبت موفق عمل کند با این حال به تازگی نرخ ابتلا به کووید -۱۹ در توکیو افزایش داشته است. آمار کرونا در ژاپن نشان می‌دهد که بیش از دو سوم مبتلایان مربوط به توکیو است.

کرونا؛ ازبکستان پرواز هواپیماها و حرکت قطارها در مسیرهای داخلی را دوباره متوقف کرد
وزارت حمل و نقل ازبکستان اعلام کرده است که با هدف مقابله با گسترش ویروس کرونا از امروز سه‌شنبه، ۱۳ ژوئیه پرواز هواپیماها و حرکت قطارها در مسیرهای داخلی در این کشور تا اول اوت دوباره متوقف می شوند.

این وزارت با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود همچنین گفته است از تاریخ ۱۰ ژوئیه حرکت اتوبوس‌ها میان مناطق کشور محدود شده و صاحبان وسایل نقلیه خصوصی تنها شش ساعت در روز اجازه دارند از آنها استفاده کنند.

همچنین به افراد بالای ۶۰ سال توصیه شده است در خانه بمانند.

بر اساس آمار رسمی در ازبکستان تا کنون بیش از ۱۳ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که از آن جمله ۶۱ نفر جان خودرا از دست داده‌اند.

کرونا در تاجیکستان؛ مرگ ۱۱ زندانی بر اثر 'التهاب ریه'
وزارت عدلیه تاجیکستان گفته که پس ازهمه‌گیری بیماری کووید-۱۹، یازده زندانی در این کشور در اثر ابتلا به"التهاب ریه" جان خود را از دست داده‌اند.

اما بستگان برخی از زندانیان، دلیل مرگ نابهنگام نزدیکان خود را در زندانهای تاجیکستان بیماری کووید-۱۹ می‌دانند. امروز (دوشنبه، ۱۳ ژوئیه) مظفر آشوریان، وزیر دادگستری تاجیکستان در یک نشست خبری در شهر دوشنبه، راه یافتن ویروس کرونا به زندانهای این کشور را رد کرد.

به گفته آشوریان، علت بیماری ۹۸ زندانی در ماههای اخیر "التهاب ریه" ( ذات الریه) بوده، نه ویروس کرونا. پزشکان التهاب ریه را یکی از بیماریهای ناشی از ابتلا به این ویروس می‌دانند.

نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در تاجیکستان رسماً ۳۰ آوریل گزارش شده بود. مقامات تاجیکستان تا آن روز، علت مرگ دهها نفر در بیمارستانها و مراکز درمانی در این کشور را "التهاب ریه" عنوان کرده بودند.

بر اساس آمار رسمی، از آغاز شیوع ویروس کرونا در تاجیکستان، یعنی از آخر ماه آوریل تا کنون بیش از شش و نیم هزار نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و این ویروس جان ۵۵ نفر را گرفته است. اما منابع مستقل شمار واقعی مبتلایان و جانباخته‌های بیماری کووید-۱۹ در تاجیکستان را بیشتر از آمار رسمی می‌دانند.

کرونا در جهان؛ حدود ۱۰ میلیون کودک 'در خطر ترک تحصیل'
دست‌کم ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار کودک در سراسر جهان به دلیل تاثیرات همه‌گیری کرونا در خطر ترک تحصیل و ناتوانی از بازگشت به مدارس هستند. یک مرکز خیریه ویژه پشتیبانی از کودکان در بریتانیا برآورد کرده که تاثیرات اقتصادی بحران شیوع کرونا می‌تواند منجر به "ورود زودهنگام کودکان به محیط کار" شود.

در این گزارش آمده که دخترها به دلیل قرار گرفتن در خطر "ازدواج زودهنگام" بسیار بیش‌تر آسیب‌پذیر هستند. کشورهای غرب و مرکز قاره آفریقا در کنار افغانستان و یمن با بیشترین میزان خطر در رابطه با ادامه تحصیل کودکان رو به رو هستند. کسری قابل توجه بودجه و افزایش فقر در این کشورها از اثرات همه‌گیری کرونا است.

این نهاد از شرایط کنونی به عنوان وضعیتی "اضطراری" یاد کرده و گفته که دولت‌ها باید در حوزه آموزش "سرمایه‌گذاری فوری" انجام دهند. همچنین از وام دهندگان خواسته شده تا بازپرداخت بدهی‌ها را برای کشورهای کم درآمد، تعلیق کنند. برآورد شده که این اقدام سبب فراهم شدن حدود ۱۴ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در بخش آموزش می‌شود.

با توجه شرایط اقتصادی کشورهای کم‌ درآمد برآورد شده که در میان مدت، رکود سبب کاهش هزینه ۷۷ میلیارد دلاری طی ۱۸ ماه آینده شود. در بدترین حالت در نظر گرفته شده، کشورهایی که از منابع مالی آموزشی برای مقابله با کرونا استفاده کرده‌اند، می‌توانند با کاهش ۱۹۲ میلیارد دلاری تا پایان سال ۲۰۲۱ مواجه شوند.

در حال حاضر بیش از یک میلیارد کودک در سراسر جهان به دلیل شیوع کرونا به مدرسه نمی‌روند.

منع رفت و آمد در کرانه باختری به دستور مقامات فلسطینی
مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی در کرانه باختری منع رفت و آمد شبانه و در طول تعطیلات آخر هفته وضع کرده‌اند. این اقدام به منظور مقابله با شیوع کرونا در نظر گرفته شده است.

بر این اساس از ساعت ۲۰ تا ۶ بامداد ساکنان کرانه باختری اجازه رفت و آمد ندارند. همچنین شهرهای بزرگ رام‌الله، الخلیل و بیت الحم تا بعد از ظهر پنجشنبه در تعطیلی سراسری به سر خواهند برد. تردد بین این مناطق به مدت ۲ هفته ممنوع اعلام شده است.

رسانه‌های اسرائیل از ثبت ۳۷۸ مورد تازه ابتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در کرانه باختری خبر داده‌اند. مجموع شمار مبتلایان هم ۵ هزار و ۵۷۵ تن اعلام شده است. در کرانه باختری بیش از ۲ میلیون تن اقامت دارند.

نظر شما