شناسهٔ خبر: 41301549 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آمار مبتلایان کرونا در جهان از ۱۳ میلیون فراتر رفت

صاحب‌خبر -

شفقنا- آخرین داده های شیوع ویروس کرونا در جهان نشان می دهد که شمار افراد مبتلا به آن از مرز ۱۳ میلیون گذشته و بیش از ۵۷۰ هزار تن از آنها نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، آمار منتشر شده در وبسایت مرجع «ورلد او متر» در ساعت سه بامداد امروز (دوشنبه) به وقت تهران حاکی از آن است که مجموع موارد ابتلا به نسل جدید ویروس کرونا (کووید-۱۹) در سراسر جهان از ۱۳ میلیون فراتر رفته و به بیش از ۱۳ میلیون و ۲۰ هزار نفر رسیده است.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده در این وبسایت معتبر، شمار قربانیان نسل جدید ویروس کرونا در سراسر جهان نیز از مرز ۵۷۰ هزار نفر گذشته و به ۵۷۱ هزار تن نزدیک شده که این به معنای مرگ بیش از چهار درصد مبتلایان است.

آخرین آمار وبسایت ورلد اومتر همچنین از بهبودی بیش از پنج میلیون و ۵۷۰ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا در جهان حکایت دارد در حالی که شمار موارد فعال نیز بیش از چهار میلیون و ۸۷۰ هزار مورد است و نزدیک به ۵۹ هزار تن از آنها در شرایط بحرانی به سر می برند.

این در حالی است که بنا بر آمار وبسایت ورلد او متر، آمریکا با بیش از سه میلیون و ۴۱۰ هزار فرد مبتلا و نزدیک به ۱۳۸ هزار قربانی، همچنان با اختلاف چشمگیری نسبت به سایر کشورها، در هر دو زمینه شمار مبتلایان به ویروس کرونا و میزان مرگ و میر ناشی از آن در جایگاه نخست جهان قرار دارد و به دنبال این کشور نیز، در آمار ابتلا به ویروس به ترتیب برزیل، هند، روسیه، پرو، شیلی، اسپانیا، مکزیک، بریتانیا و آفریقای جنوبی و از نظر تعداد قربانیان آن نیز به ترتیب برزیل، بریتانیا، ایتالیا، مکزیک، فرانسه، اسپانیا، هند، ایران و پرو رتبه های دوم تا دهم را در اختیار دارند.

نظر شما