شناسهٔ خبر: 41372408 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

بیش از 13 میلیون و 560 هزار تن در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند. پژوهشگران همچنین اعلام کرده‌اند که شمار مرگ و میر بر اثر همه‌گیری این بیماری به بیش از 583 هزار نفر افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -
ویروس کرونا در حالی که از محدودیت‌ها و مقررات قرنطینه به تدریج در برخی نقاط جهان کاسته می‌شود، همچنان در قلمرو‌های جدیدی شیوع می‌یابد و قربانی می‌گیرد. شمار مبتلایان به کووید-19 در سراسر جهان از 13 میلیون و 560 هزار نفر عبور کرد.

به گزارش اعتدال، روند افزایش مبتلایان به بیماری کووید-19 که تاکنون در 215 کشور مختلف جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان قربانی می‌گیرد.

تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار قربانیان کروناویروس جدید، عامل بیماری کووید-19 به بیش از 583 هزار نفر رسیده است.

همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها 7 میلیون و 913 هزار و 764 نفر از بیماران مبتلا به کووید-19 تاکنون بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-19 قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است. هم‌چنین برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفته‌ و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده اند.

شیوع ویروس کرونا در چهار کشور آمریکا، برزیل، هند و روسیه با شتاب بیشتری نسبت به سایر کشورها همچنان ادامه دارد.

در حالی که تا چندی پیش اروپا به یکی از مراکز شیوع کروناویروس جدید در جهان تبدیل شده بود اما این عفونت اکنون در بیشتر کشورهای اروپایی کنترل شده است و در حال حاضر هند و آمریکای جنوبی به ویژه برزیل، پرو، شیلی و مکزیک به کانون های جدید برای شیوع این ویروس تبدیل شده و سازمان‌ جهانی بهداشت نیز نسبت به وضعیت کشورهای این منطقه ابراز نگرانی کرده است.

آمارها حاکی از آن است که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 و فوت ناشی از آن در منطقه های هندوستان و آمریکای لاتین نسبت به دیگر نقاط جهان با سرعت بیشتری رو به افزایش است.

موارد ابتلا در آفریقا و جنوب آسیا هم در حال افزایش است و گزارش شده این دو منطقه تا یک ماه دیگر به اوج درگیری خواهند رسید.

کشورهای هند، روسیه، پرو، شیلی، مکزیک، اسپانیا، آفریقای جنوبی و بریتانیا به ترتیب جایگاههای سوم تا دهم جدول تعداد مبتلایان کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

آخرین آمار و اطلاعات مربوط به شیوع ویروس کرونا در ایران و جهان در روز چهارشنبه 25 تیر 1399 (15 جولای 2020 میلادی) را در اینجا دنبال کنید.

شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

شمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در جهان+ جدول

کرونا در آمریکا
طبق اعلام دانشگاه پزشکی جان هاپکینز، تاکنون بیش از 3 میلیون و 569 هزار نفر در سراسر آمریکا به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده و 139 هزار و 505 نفر از این بیماران نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کرونا در برزیل
وزارت بهداشت برزیل از مرگ 74 هزار و 445 تن از بیماران کرونا در این کشور  خبر داده‌اند.
بیش از یک میلیون و 939 هزار مبتلا در برزیل ثبت شده است.

شیوع سریع ویروس کرونا در هند
در هند شمار مبتلایان روزانه، برای سه روز متوالی، بالای ۲۸ هزار نفر بوده است.

بنابر داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، هند با دستکم 965 هزار مبتلا، از نظر شمار مبتلایان پس از آمریکا و برزیل سومین کشور است.

از نظر شمار جانباختگان نیز هند با بیش از 24 هزار 901 نفر در هشتم قرار دارد.

کرونا در روسیه؛ مرگ 156 مبتلا در یک‌روز گذشته
مقامات فدراسیون روسیه اعلام کرده‌اند که در شبانه‌روز گذشته 156 تن دیگر از مبتلایان به کرونا جان باخته‌اند. این رقم روز گذشته 175 اعلام شده بود. این گزارش حاکی است که 6 هزار و 422 مورد تازه ابتلا به کرونا شناسایی و ثبت شده است.

آمار رسمی حاکی است که تاکنون 11 هزار و 770 تن در روسیه بر اثر کرونا جان باخته و 746 هزار و 369 تن هم مبتلا شده‌اند.

کرونا در اسپانیا
آمار شیوع کرونا در اسپانیا نشان می‌هد تعداد فوتی‌های کرونا به 28 هزار و 409 تن رسیده است. این آمار همچنین از ابتلای 303 هزار و 699 به ویروس کووید-19حکایت دارد. اسپانیا هفتمین آمار مرگ بر اثر کرونا را در جهان دارد. با این حال سرعت مرگ و میر در این کشور به شدت کاهش یافته است.

کرونا در بریتانیا
مقامات بهداشتی بریتانیا روز یکشنبه از مرگ 85 نفر در شبانه روز گذشته خبر دادند.
مجموع آمار رسمی مرگ در اثر کرونا در این کشور 45 هزار و 53 نفر است.
همچنین به گزارش وزارت بهداشت بریتانیا نتیجه آزمایش کرونا 538 نفر دیگر مثبت بوده است.

کرونا در آلمان
براساس اعلام آلمان تعداد کل مبتلایان در این کشور را به 200 هزار و 870 نفر رسانده است.
همچنین با فوت 4 نفر مبتلا به کرونا در 24 ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان به 9 هزار و 145 نفر در آلمان رسیده است.

کرونا در ایتالیا
با فوت 13 نفر مبتلا به کرونا شمار کل جان‌باختگان کرونا در ایتالیا تاکنون به 34 هزار و 997 تن رسیده است که این کشور را پس از ایالات متحده آمریکا، برزیل، انگلیس و مکزیک در جایگاه پنجم جهان از لحاظ قربانیان کرونا قرار می‌دهد.
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در ایتالیا نیز به 243 هزار و 506 نفر رسیده است که ایتالیا را سیزدهمین کشور جهان از لحاظ مبتلایان قرار داده است.

کرونا در پرو
در پرو طبق اعلام وزارت بهداشت، مجموع مبتلایان به این بیماری به 333 هزار و 867 نفر رسیده است. همچنین در مجموع تاکنون 12229 نفر از مبتلایان به این بیماری در پرو جان خود را از دست داده‌اند. این کشور از لحاظ شمار مبتلایان در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته است.

جان‌باختگان کرونا در مکزیک به 36 هزار و 327 نفر رسید
روز گذشته 836 نفر در اثر ابتلا به کرونا در مکزیک جان خود را از دست دادند که مجموع جان‌باختگان را به 36 هزار و 327 نفر رساند. در روزهای گذشته تعداد جان باختگان کرونا در مکزیک از ایتالیا پیشی گرفت و در جایگاه چهارم جهانی ایستاد.

همچنین روز گذشته 7 هزار و 51 نفر مبتلای جدید در مکزیک شناسایی شدند که تعداد کل مبتلایان را به 311 هزار و 486 نفر رسانده است. از این لحاظ نیز مکزیک از اسپانیا پیشی گرفته و در جایگاه هفتم جهانی ایستاده است.

کرونا در فرانسه
تعداد کل موارد قطعی ابتلا به کرونا در فرانسه به 172 هزار و 377 تن رسیده است.

تعداد کل قربانیان کرونا در فرانسه نیز به 30 هزار و 29 تن رسیده است.

فرانسه از لحاظ شمار قربانیان کرونا در جهان پس از ایالات متحده، برزیل، انگلیس، مکزیک و ایتالیا رتبه‌ی ششم را به خود اختصاص داده است.

کرونا در ترکیه
ترکیه بیش از 214 هزار 993 مورد ابتلا به کرونا ثبت کرده است. بر اساس اطلاعات گزارش شده از وزارت بهداشت ترکیه تاکنون شمار مرگ و میر در این کشور 5 هزار و 402 تن عنوان می‌شود.

کرونا در عربستان سعودی؛ شمار مبتلایان به بیش از 240 هزار تن رسید
در عربستان سعودی روز گذشته 2 هزار و 671 مورد جدید ابتلا به کرونا ثبت شده و شمار کل مبتلایان را به 240 هزار و 474 تن رسانده است. عربستان سعودی تاکنون جان باختن 2 هزار و 325 تن را اعلام کرده است.

کرونا در چین
شمار کل مبتلایان در چین با افزایش 6 نفر تاکنون 83 هزار و 611 نفر گزارش شده است.

کرونا در افغانستان؛ شناسایی ۲۵۴ مورد ابتلا و ۳۴ مرگ
وزارت صحت/بهداشت افغانستان اعلام کرده که با شناسایی ۲۵۴ مورد مثبت ویروس کرونا در شبانه روز گذشته، شمار مجموعی مبتلایان به ۳۴ هزار و ۹۹۴ نفر رسیده است.

براساس اطلاعات این وزارتخانه در مدت یادشده ۳۲ نفر از مبتلایان جان باخته‌اند که با این رقم شمار کل جان باختگان به یک هزار و ۹۴ نفر می‌رسد.

وزارت بهداشت گفته از آغاز شیوع ویروس کرونا در افغانستان تاکنون بیش از ۲۲ هزار نفر از مبتلایان بهبود یافته‌اند.

کابل با شناسایی بیش از ۱۴ هزار مورد مثبت در صدر ولایات آلوده به ویروس کرونا قرار دارد.

 شناسایی ۲۳۸۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ایران
بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت ایران در شبانه روز گذشته ۲۳۸۸ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد ۱۷۷۵ نفر بستری هستند. ۳۴۱۱ نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری توصیف شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ایران مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۲۶۴ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

مرگ ۱۹۹ ایرانی در شبانه روز گذشته
سخنگوی وزارت بهداشت ایران آخرین آمارهای رسمی شیوع ویروس کرونا را اعلام کرده و گفته در شبانه روز گذشته، ۱۹۹ ایرانی دیگر بر اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش های رسمی، مجموع جانباختگان بیماری کووید-۱۹ در ایران به ۱۳ هزار و ۴۱۰ نفر رسیده است.

استان های قرمز و در وضعیت هشدار ایران کدام ها هستند؟
وزارت بهداشت ایران وضعیت استان های این کشور از نظر شیوع ویروس کرونا را اعلام کرده است.

استان های با وضعیت قرمز: آذربایجان های شرقی، آذربایجان غربی، ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، مازندران و هرمزگان.

استان های در وضعیت هشدار: تهران، فارس، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان، همدان، یزد و خراسان شمالی.

مقام های بهداشتی ایران با توجه به شیوع گسترده ویروس، خواستار رعایت بهداشت فردی و اجتماعی از سوی شهروندان، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک شده اند.


آغاز دوباره دورکاری کارمندان در تهران
به دنبال اوج‌گیری دوباره سرایت ویروس کرونا در ایران، معاون استانداری تهران گفته از سه روز دیگر یعنی ۲۸ تیرماه اداره‌های دولتی باید با دو سوم نیروهایشان کار کنند و بقیه یا مرخصی بروند یا دورکاری کنند.

بر اساس مصوبه تازه ستاد مقابله با کرونا یک سوم کارکنان دستگاه‌های اجرایی جز بیمارستان‌ها باید به صورت چرخشی سر کار نروند.

کرونا در کشور‌های آفریقایی
آمار‌ها نشان می‌دهند که 57 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 630 هزار و 551 نفر مبتلا و 13 هزار و 820 مورد فوتی در این کشور‌ها به ثبت رسیده است.
در این قاره موارد ابتلا به بیماری کووید-19و مرگ و میر ناشی از آن رو به افزایش است. آفریقای جنوبی، مصر، نیجریه، غنا و الجزایر به ترتیب بیشترین تعداد مبتلایان در این قاره را داشته اند.

موج تازه کرونا در هنگ‌کنگ؛ گردهم‌آمدن افراد در گروه‌های بالای چهار نفر ممنوع است
با شیوع موج تازه کرونا در هنگ کنگ، دولت سخت‌گیرانه‌ترین قوانین را از زمان شیوع کرونا اعمال کرده است.

بنابر بر قوانین جدید، کلیه مسافران موظفند در وسایل حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده کنند.

همچنین گرد هم آمدن شهروندان در دسته‌‌های بالای چهار نفر ممنوع است. پیش از گرد هم آمدن افراد تا سقف ۵۰ نفر آزاد بود.

بنابر اعلام دولت هم رستوران‌ها بین ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۵ صبح، اجازاه ندارند از مشتریانشان پذیرایی کنند.

علاوه بر این، کافه بار ها هم طور کامل تعطیل خواهند بود. سالن‌های ورزشی و آرایشگاه‌ها نیز تعطیل خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما