شناسهٔ خبر: 40940308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساخت و سازهای غیرمجاز بلای جان کشاورزی و آب شرب روستائیان ورامین

فرماندار ورامین گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر تحت تأثیر قرار دادن اقتصاد کشاورزی شهرستان باعث می‌شود تا آب سالم و بهداشتی که باید به مصرف شرب روستائیان برسد در باغ ویلاها هدر برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو فرماندار ورامین بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در ورامین به واسطه تلاش تمامی گروه‌ها از مردم تا مسؤولان باعث شد تا شرایط این شهرستان هیچ‌گاه از وضعیت زرد عبور نکرده و اغلب اوقات این شهرستان، شرایط مناسبی را در کنترل بیماری سپری کرد.

وی ادامه داد: با پایان یافتن برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نخستین جلسه ستاد مقابله با کرونا روز سوم اسفندماه فعالیت خود را در این شهرستان آغاز کرد و وظیفه هر دستگاه در مقابله با این بیماری مشخص و مسؤولان با همراهی مردم وارد میدان مقابله با این ویروس شدند.

فرماندار ورامین افزود: در کنار تلاش مسؤولان، ایثارگران جبهه سلامت نیز در دو بیمارستان شهید مفتح و شهدای 15خرداد با از خودگذشتگی پذیرای بیماران ناشی از ویروس کرونا شدند و با مدیریت مناسب و برنامه منسجم موفق شدند تا دستاوردهای مهمی را در کنترل ویروس این بیماری به دست آورند.

کاغذلو اضافه کرد: توزیع صدها هزار لیتر موادضدعفونی کننده، تولید ماسک‌های تخصصی، گان و لوازم بهداشتی مورد نیاز در مراکز درمانی ظرفیت شهرستان ورامین را در مدیریت شیوع این ویروس به نمایش گذاشت و بسیاری از نیازهای استان تهران نیز توسط تولیدکنندگان این شهرستان تأمین شد.

وی یادآور شد: در کنار تلاش‌های صورت گرفته از سوی مردم و مسؤولان، گروه‌های جهادی با مدیریت و پشتیبانی سپاه پاسداران و بسیج به میدان مقابله با ویروس کرونا آمده و صحنه‌های غرورآفرینی از همدلی و همراهی مردم در گذر از بحران‌ها را به نمایش گذاشتند.

فرماندار ورامین با تقدیر از تلاش اصناف شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: بسیاری از صاحبان صنوف شهرستان ورامین در شرایطی که چشم به بازار شب عید داشتند حتی پیش از ابلاغ رسمی، نسبت به تعطیلی کسب و کار خود اقدام کردند و با وجود ضررهای مالی زیاد، مسؤولان را در کنترل این بیماری همراهی کردند.

کاغذلو بیان داشت: شهرستان ورامین سال گذشته با دستاوردهای مهم عمرانی از جمله افزایش ظرفیت انتقال گاز از ۴ به ۲۴ اینچ و اجرای طرح انتقال گاز به شهرک گل و گیاه حصارگلی، اجرای خط انتقال پست ۶۳ کیلوولت پس از ۱۱ سال و برخورداری مردم از آب شرب سالم و بهداشتی سد ماملو همراه بود که این موارد مهم بسیاری از نیازهای شهرستان را برطرف کرد.

وی در بخشی از جلسه ابراز داشت: برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی، اولویت ورامین است چرا که این ساخت و سازها علاوه بر این که اقتصاد کشاورزی شهرستان را تحت الشعاع قرار می‌دهد، باعث می‌شود تا آب سالم و بهداشتی که باید به مصرف شرب روستائیان برسد، در باغ ویلاها به هدر برود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

نظر شما