شناسهٔ خبر: 41062176 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ملارد آماج حملات عده‌ای زمین‌خوار/ مقابله جدی و فعالانه در دستور کار است

فرماندار ملارد گفت: ستاد ساخت وسازهای غیرمجاز شهرستان با همکاری دستگاه قضا با هرگونه تعرض به اراضی کشاورزی و زراعی مقابله خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

سجاد برنجی، فرماندار شهرستان ملارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملارد، اظهار کرد: شهرستان ملارد آماج حملات عده‌ای زمین‌خوار قرار گرفته که منابع طبیعی و اراضی کشاورزی را برای منفعت طلبی از بین می‌برند.

وی افزود: قانون‌گذار در این زمینه براساس تبصره ۲ ماده ۱۰ حفظ اراضی زراعی و باغی ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای جهاد کشاورزی در نظر گرفته تا با زمین خواران و افرادی که به اراضی کشاورزی و زراعی دست درازی می کنند مقابله کند.

فرماندار ملارد گفت: در همین راستا ستاد ساخت وسازهای غیرمجاز شهرستان ملارد با همکاری بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها این ساخت و سازها را شناسایی کرده و با مشارکت دستگاه‌های ذیربط همگی به جهاد کشاورزی در زمینه پشتیبانی و به کارگیری اداوات لجستیکی و تجهیزات برای مقابله با ساخت و سازها کمک می‌کنند.

برنجی ادامه داد: بازرسی و حراست فرمانداری هم مکلف شده‌اند در این زمینه اقدامات نظارتی را که ممکن است در آن با فساد مالی روبه‌رو بوده، اعمال کنند.

وی بیان کرد: توصیه ما به افرادی که بیشتر آن‌ها در خارج از شهرستان سکونت داشته و با منفعت طلبی اقدام به تفکیک غیرقانونی و ساخت وساز در اراضی کشاورزی می‌کنند این است که منابع مالی خود را هدر ندهند چرا که برخورد ما جدی است و هیچ خط قرمزی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

فرماندار ملارد تصریح کرد: به صورت مستمر، محسوس و نامحسوس از ساخت وسازهای سطح شهرستان با حضور دادستان محترم به صورت میدانی بازدید خواهیم داشت و دستورات لازم برای هرگونه تعرض به اراضی کشاورزی صادر خواهیم کرد که بخشی از این ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی در منطقه ویلای جنوبی با همکاری دستگاه قضا و فرمانداری ملارد روز گذشته تخریب شد.

انتهای پیام/س

نظر شما