شناسهٔ خبر: 40541221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرماندار ورامین: به مشکلات گلخانه داران واقفیم/ گاز را تا قبل فصل سرما به «حصارگلی» می‌رسانیم

فرماندار ورامین در جریان جلسه با صاحبان و مدیران شهرک گلخانه‌ای حصارگلی با بیان اینکه نسبت به مشکلات گلخانه‌داران آگاه هستیم اظهار کرد:یکی از مشکلات این مجتمع، موضوع انتقال گاز شهری است اما با اجرای خط انتقال و احداث ایستگاه تقلیل فشار، تا پیش از آغاز فصل سرما، گاز به شهرک حصارگلی می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو ظهر شنبه در جلسه مشترک با مدیران و گلخانه‌داران شهرک گلخانه‌ای حصارگلی که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: مطالعه ایجاد مجتمع گلخانه‌ای در روستای حصارگلی از توابع بخش جوادآباد ورامین، در زمینی به مساحت یک هزار و ۳۷۰ هکتار، از سال ۱۳۸۱ آغاز و امور زیربنایی آن از سال ۱۳۸۴ شروع شد.

وی افزود: این مجتمع با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی، افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای، افزایش راندمان ومصرف بهینه آب به دلیل استقرار گلخانه‌های مدرن و نیز تولید ماهی در استخرهای دو منظوره احداث شده است.

فرماندار ورامین گفت: یکی از مشکلات این مجتمع، موضوع انتقال گاز شهری است که طی ماه‌های گذشته و با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل برطرف و با اجرای خط انتقال و احداث ایستگاه تقلیل فشار، تا پیش از آغاز فصل سرما، گاز به شهرک حصارگلی می‌رسد.

وی با اشاره به افتتاح فاز نخست این طرح در ایام الله دهه مبارک فجر سال گذشته گفت: در فاز نخست ۵۴ واحد دارای پروانه تأسیس گلخانه سبزی، صیفی و گل‌های شاخه بریده واگذار شده تا بیش از۵۰ تن سبزی و صیفی و ۱۶ میلیون شاخه گل تولید شود که هم‌اکنون روزها هزاران شاخه گل و مقادیر زیادی خیار و سایر محصولات گلخانه‌ای تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح‌های گلخانه‌ای مهمترین برنامه اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است اظهار کرد: شهرک گلخانه‌ای حصار گلی آینده کشاورزی و صنعت گردشگری کشاورزی شهرستان ورامین محسوب می‌شود که می‌تواند علاوه بر تأمین محصولات مورد نیاز مردم، در جذب گردشگر نیز نقش به سزایی ایفا کند.

وی گفت: با توجه به افزایش قیمت کالاها و اقلام مورد نیاز احداث گلخانه، برخی از گلخانه‌داران با مشکلاتی مواجه شده‌اند که تلاش می‌شود موانع راه‌اندازی واحدهای گلخانه‌ای در ستاد رفع موانع تولید استان تهران مطرح و زمینه راه‌اندازی فازهای بعدی این شهرک مهم گلخانه‌ای فراهم شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷

نظر شما