شناسهٔ خبر: 38996233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی به ۲۰۰ نفر رسید

دهقانی فیروزآبادی گفت: آخرین آمار مبتلایان قطعی به کرونا در خراسان‌جنوبی با افزایش ۲۲ مورد به ۲۰۰ نفر رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۴ فروردین) به رسانه های گروهی از شناسایی 22 مورد مبتلای جدید به کرونا در استان خبر داد و گفت: از مجموع ۶۱۲ نمونه آزمایش انجام شده تاکنون ۴۱۲نمونه منفی و ۲۰۰مورد مثبت بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از مجموع مبتلایان، ۶۸ نفر در بیرجند، ۲۷ نفر در قاین، ۲۵ نفر در زیرکوه، ۴۳ نفر در طبس، ۱۵ نفر در فردوس، ۷ نفر در سرایان، ۴ نفر در درمیان، ۶نفر در بشرویه، ۳نفر در سربیشه، یک مورد در نهبندان و یک مورد در خوسف هستند.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به 18 نفر افزایش یافته است، بیان کرد: از این تعداد هفت نفر مربوط به بیرجند، یک مورد مربوط به فردوس، یک مورد مربوط به قاین و  9 نفر مربوط به شهرستان طبس است.

 

به گفته وی فوتی جدید مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی یک مرد ۷۹ ساله در شهرستان فردوس است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون از بین بیمارانی که آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده، ۱۳۵ نفر بهبود یافته  و ترخیص شدند، عنوان کرد: همچنین ۴۷ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

 

دهقانی فیروزآبادی گفت: تاکنون ۱۶۳ هزار و ۳۹۹ خانوار از طریق تلفنی غربالگری کرونا شدند که ۶۶ درصد جمعیت خانوار  استان را شامل می‌شود.

 

وی  افزود: از این تعداد ۷۱ نفر به متخصص جهت ارزیابی ارجاع شدند و ۳ نفر  تحت درمان دارویی قرار گرفتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: همچنین ۴۶ هزار و ۹۶۱ نفر از طریق سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir غربالگری کرونا شده‌اند.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه ۸۰ هزار ماسک در استان توزیع می شود، تصریح کرد: این ماسک ها با قیمت ۳ هزار و ۵۰۰ تومان از فردا در بین داروخانه ها و فروشگاه های اینترنتی دارای مجوز از سازمان صمت در سطح استان توزیع خواهد شد.

 

پایان پیام/ 375

نظر شما