شناسهٔ خبر: 38981744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی به ۱۷۸ نفر رسید‌

دهقانی فیروزآبادی از شناسایی ۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: تاکنون مجموع بیماران کرونایی در استان به ۱۷۸ نفر رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» شامگاه (۳ فروردین) به رسانه های گروهی از شناسایی ۱۵ مورد مبتلای جدید به کرونا در استان خبر داد و گفت: از مجموع ۵۶۷ نمونه آزمایش انجام شده تاکنون ۳۸۹نمونه منفی ۱۷۸مورد مثبت بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجندبه تفکیک آمار شهرستان های‌‎ درگیر با ویروس کرونا در استان پرداخت و افزود: از مجموع مبتلایان، ۶۱ نفر در بیرجند، ۲۵ نفر در قاین، ۲۳ نفر در زیرکوه، ۳۵ نفر در طبس، ۱۴نفر در فردوس، ۶ نفر در سرایان، ۴ نفر در درمیان، ۶ نفر در بشرویه، ۲ نفر در سربیشه، یک مورد در نهبندان و یک مورد در خوسف هستند.

 

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان ۱۳۰نفر ترخیص شدند و دوره نقاهت خود را در منزل طی می کنند و همچنین ۳۱ نفر در بیمارستان‌های استان بستری و  تحت درمان هستند.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه آمار فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۱۷ نفر افزایش یافته است، بیان کرد: از این تعداد هفت نفر مربوط به بیرجند، یک مورد مربوط به قاین و  ۹ نفر مربوط به شهرستان طبس است.

 

به گفته وی ۲ مورد فوتی جدید مبتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی یک فرد ۵۹ ساله و یک فرد ۸۸ ساله در شهرستان طبس بوده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره اینکه تاکنون بیش از ۴۱ هزار نفر از طریق سامانه خوداظهاری salamat.gov.ir غربالگری کرونا شده‌اند و پرسشنامه‌ها را پر کردند، گفت: از دیروز در غربالگری تلفنی که تنها با سرپرست خانوار تماس گرفته می شد تغییراتی ایجاد شده و اکنون باید با تک تک افراد خانوار برای غربالگری کرونا تماس بگیریم بنابراین در این راستا از ظرفیت بسیجیان برای افزایش سرعت در غربالگری استفاده خواهد شد.

 

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه براساس مصوبه  ستاد استانی مبارزه با کرونا در خراسان جنوبی عملیات پایش و کنترل در مبادی ۹ گانه ورودی استان به صورت شبانه روزی در حال انجام است، تصریح کرد: در این مصوبه جایگاهی برای ورودی شهرها در انجام عملیات پایش سلامت وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه روند افزایش ابتلای به کرونا همچنان ادامه دارد، گفت: امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و در خانه ماندن، سرعت رشد ابتلای به کرونا افزایش نیابد تا در ارائه خدمات درمانی به بیماران دچار مشکل نشویم.

 

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۷ هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

پایان پیام/ 375

نظر شما