شناسهٔ خبر: 38450599 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مطرح کرد؛

انجام ۱۷۰۰ آزمایش تخصصی تشخیص کرونا در کشور

گویا گفت: از روز دوشنبه ۱۷۰۰ آزمایش تخصصی تشخیص کرونا در آزمایشگاه‌ها انجام شده است که در نوع خود بی نظیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست مقابله با بیماری کرونا با حضور علی اکبر ولایتی رئیس بیمارستان مسیح دانشوری و تیم پزشکان در این بیمارستان برگزار شد.

محمد مهدی گویا در این نشست، اظهار کرد: این بیمارستان مدرن‌ترین امکانات را در اختیار دارد و همه اعضای بیمارستان با تمام وجود در حال فعالیت هستند.

او ادامه داد: از زمانی که امکانات تشخیص بیماری را در اختیار گرفتیم (روز دوشنبه هفته گذشته) بیش از ۱۷۰۰ آزمایش انجام دادیم و هر آزمایشگاهی بیش از ۳۰۰ آزمایش تخصصی انجام داد که در نوع خودش بی نظیر است.

گویا با اشاره به وضعیت رو به بهبودی بیماران با تلاش‌های صورت گرفته، تصریح کرد: تلاش‌های بیمارستان مسیح دانشوری در همین مدت کوتاه می‌تواند برای سایر کشور‌ها موثر باشد.

شاه علامت کرونا سرفه است

طبسی پزشک معالج و سر تیم مقابله با کرونا در بیمارستان مسیح دانشوری، با اشاره به اینکه این ویروس قدیمی نیست و اپیدمی آن از چین آغاز شد، اظهار کرد: با توجه به رفت و آمد مسافران این بیماری در کشور‌های دیگر هم انتشار پیدا کرد.

او ادامه داد: از هفته پیش که ویروس وارد ایران شد، وضعیت اورژانسی در بیمارستان مسیح دانشوری اعلام شده است.

طبسی با اشاره به اینکه کرونا در ۸۰ درصد افراد درمان می شود و ۲۰ درصد علائم شدیدی دارد، گفت: این بیماری دوره کمون ۳-۱۴ روزه دارد، ممکن است از افراد سالم بیماری به دیگران سرایت کند و شاه علامت آن سرفه است.

این پزشک بیان کرد: در مواردی شاهد مشکلات تنفسی شدید مبتلایان هستیم، اما در کشور سیر خوش خیم داشتیم که این به شدت بیماری وابسته است. مهار بیماری کرونا صرفا به دست وزارت بهداشت نیست و باید چرخه انتقال ویروس را با همت جمعی قطع کنیم.

آزمایش تخصصی تشخیص کرونا در کشور

تنها ۲ درصد از بیماران دچار مرگ و میر می‌شوند

در ادامه جماعتی پزشک بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیماران نیاز به بستری ندارند، گفت: تعداد کمی که علائم شدید دارند پذیرش شدند و تعداد بسیار کمی هستند که به دلیل زجر تنفسی نیاز به icu پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: ۲ درصد از بیماران دچار مرگ و میر می‌شوند و آنچه در این میان اهمیت دارد قدرت بالای سرایت ویروس است؛ بنابراین رعایت بهداشت شخصی ضرورت دارد.

این پزشک گفت: اکنون درمان مناسبی نداریم. واکسن هم برای آن وجود ندارد در نتیجه تمام افراد با توجه به شرایط اپیدمی باید به بهداشت شخصی توجه ویژه‌ای داشته باشند و تا حد امکان از تردد در مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

تشخیص کرونا در کشور

در ادامه نشست ناجی ویروس شناس بیمارستان مسیح دانشوری، تاکید کرد: با گرم شدن هوا اپیدمی بیماری شکسته می‌شود و انتظار می‌رود با افزایش دما شرایط سرایت این بیماری بهبود یابد.

ناجی با اشاره به اینکه و با ویروس ووهان مواجه هستیم، گفت: این ویروس جزو خانواده کروناست که اعضای دیگری از آن را پیش از این با سازش می‌شناسیم.

او بیان کرد: در بخش آزمایشگاهی وزارت بهداشت تلاش خود را برای فراهم کردن تشخیص مورد توجه قرار داده است و شبکه‌ای از آزمایشگاه‌ها را تشکیل دادیم که شامل انستیتو پاستور، دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران، آزمایشگاهی در اراک و بیمارستان مسیح دانشوری را شامل می‌شود.

انجام ۱۷۰۰ آزمایش تخصصی تشخیص کرونا در کشور

این پزشک بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه در راستای افزایش توانایی تشخیصی آزمایشگاه‌های دیگر آموزش‌ها در حال انجام است، گفت: تاکنون ۱۷۰۰ نمونه از بیماران دریافت شده است که ۶۱ مورد آن تایید شده است.

هاشمیان رئیس بخش icu بیمارستان در ادامه این نشست، گفت: مشکلات از نظر درمان‌های جانبی و اکسیژن رسانی است و نسبت به بیماری آنفلوآنزا در شرایط راحت تری در حال فعالیت هستیم. پروتکل‌های WHO را در شش مرحله اجرایی کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما