شناسهٔ خبر: 38456079 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

یکی از پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری:

وزارت بهداشت اقدامات زيادي درخصوص مقابله با ويروس کرونا انجام داده است

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- دکتر طبسی از پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری گفت: وزارت بهداشت از همان روز‌های نخستین که ویروس کرونا شناسایی شد اقدامات زیادی درخصوص مقابله با ویروس کرونا انجام داده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر طبسی از پزشکان بیمارستان مسیح دانشوری با بیان اینکه این ویروس در دنیا کمتر از دو ماه است که شناسایی شده است افزود: این بیماری بدون علامت است. 20 درصد علائم شدیدی دارند و دوره بیماری آن بین 3 تا 14 روز است.
طبسی گفت: تب و سرفه شاه علامت این بیماری است و بدن درد و اسهال و در مرحله نهایی، تنگی نفس دیگر علائم بیماری کروناست.
وی با بیان اینکه 50 درصد بیماران رو به بهبودی هستند افزود: درصدی وضعیتشان وخیم است و بخشی افراد مبتلا نیز فوت شدند. این بیماری واکسن یا دارویی ندارد.
دکتر جماعتی هم گفت: این ویروس وارد کشور شده است و از بین بردن آن نیز همکاری همه مردم را می‌طلبد. باید دست به دست هم دهیم تا این بیماری ریشه کن شود. با شستن دست‌ها، دست ندادن، حضور نیافتن در اماکن شلوغ می‌توان جلوی شیوع بیشتر این بیماری را گرفت.
وی افزود: تب، سرفه و تنگی نفس از مهم‌ترین علائم این بیماری است. یک متخصص رادیو گرافی قفسه سینه به ما می‌گوید بیمار نیاز به بستری دارد یا ندارد.
جماعتی گفت: تقریبا 2 درصد مریض‌ها دچار مرگ و میر می‌شوند این درحالی است که بیماری آنفلوآنزا 20 درصد جان افراد را می‌گیرد. اما این بیماری مسری است و همین کار را سخت می‌کند.
وی ادامه داد: مشکل این است که این بیماری درمان و واکسن ندارد و باید با خودمراقبتی از سلامت خود محافظت کنیم. با گرم شدن هوا اپیدمی این بیماری شکسته می‌شود و امیدواریم شاهد کاهش شیوع بیماری باشیم.
دکتر ناجی هم گفت: ویروسی که در ایران آمده همان ویروسی است که در چین بوده است. ویروس‌ها به دلیل ویژگی‌های ژنتیکی که دارند می‌توانند بازپروری داشته باشند. ویروس‌های سارس و مرس نمونه‌هایی از این ویروس اند.
وی افزود: در بخش آزمایشگاهی وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای شناسایی ویروس به کار گرفته ایم.
ناجی با بیان اینکه 4 مرکز اولیه شامل انستیتو پاستور، دانشکده بهداشت، آزمایشگاه دانشگاه تهران و آزمایشگاهی در اراک هسته اصلی را تشکیل داده اند گفت: آموزش آزمایشگاه‌های دیگر هم در دست اجراست. تا به حال 1700 نمونه از بیماران دریافت شده که 61 مورد آن‌ها مثبت بوده است.
دکتر هاشمی هم در این نشست گفت: با توجه به تجربه‌ای که در خصوص آنفلوآنزای H1N1 داشتیم توانستیم نمونه‌هایی را که از شاهرود آمده بودند از بخش آی سی یو به بخش منتقل کنیم و این روند ادامه دارد.
دکتر فرزینفر هم گفت: این بیماری شاید سر و صدای زیادی داشته باشد، اما عوارض و کشندگی کمتری دارد.
وی افزود: بیمارستان مسیح دانشوری همکاری گسترده و دلسوزانه‌ای با ما داشته است و از این بابت تشکر می‌کنم.
خانم اسماعیلی مدیر پرستاران نیز در این ن شست گفت: 100 پرستار داوطلبانه آماده خدمت شدند و حتی برخی مرخصی هایشان را لغو کردند. وی افزود: حضور دکتر ولایتی هم کمک زیادی به ما کرده است.
دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت هم با تشکر از استادانی که به شکل شبانه روزی در این راستا تلاش کرده اند گفت: بیمارستان مسیح دانشوری بیمارستان ویژه‌ای است و مدرن‌ترین امکانات را دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی ادامه داد: از لحظه‌ای که امکانات تشخیص بیماری را گرفتیم تا الان بیش از 1700 آزمایش در 5 آزمایشگاه انجام شده است.
گویا گفت: به طور متوسط هر آزمایشگاهی بیش از 300 آزمایش انجام شده است و اکثر بیماران با دارو‌هایی که دریافت کرده اند رو به بهبود هستند و این جای خوشحالی دارد.

نظر شما