شناسهٔ خبر: 37549298 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی:

تایید صلاحیت ۵۱ داوطلب انتخابات مجلس/ صلاحیت ۳۴ نفر در خراسان جنوبی تأیید نشد

حجت الاسلام محمدی گفت: ۵۱ داوطلب انتخاب مجلس از سوی هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی تایید و ۳۴ نفر رد صلاحیت شدند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام «علی محمدی » در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در بیرجند با اشاره به پایان بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم در هیات های نظارت، گفت:  از 127 داوطلب ثبت نام کننده در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی تاکنون 13 نفر انصراف داده اند.

 

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه در بررسی‌های هیات نظارت از 114 نفر باقیمانده تعداد 51 داوطلب معادل 45 درصد تایید صلاحیت شدند، افزود: همچنین صلاحیت حدود 34 نفر (حدود 30 درصد) از نامزدهای انتخابات از سوی هیئت نظارت استان مورد تأیید واقع نشده است.

 

وی ادامه داد: تاکنون 29 داوطلب، معادل 25 درصد نیز عدم احراز صلاحیت شدند.
 

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف از 40 داوطلب تعداد سه نفر انصراف دادند، عنوان کرد: 22 نفر تایید صلاحیت، هفت نفر رد صلاحیت و هشت نفر عدم احراز صلاحیت در هیئت نظارت استان شدند.

 

به گفته وی همچنین در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه از 25 داوطلب تاکنون چهار نفر انصراف، 10 نفر تایید صلاحیت، پنج نفر رد صلاحیت و شش نفرعدم احراز صلاحیت شدند.
 

 

رئیس هیئت نظارت و بازرسی بر انتخابات خراسان جنوبی گفت: در حوزه قاین و زیرکوه از 27 داوطلب ثبت نامی برای انتخابات مجلس تعداد چهار نفر انصراف دادند و هفت نفر نفر تایید صلاحیت و 10 نفر رد صلاحیت و شش نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

 


حجت الاسلام محمدی افزود: در حوزه فردوس، طبس، سرایان و بشرویه نیز از 35 داوطلب، 2 نفر انصراف، 12 نفر تایید صلاحیت، 12 نفر رد صلاحیت و 9 نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

 


وی در پایان با اشاره به اینکه اعلام اسامی از طریق فرمانداری‌های انجام می‌شود، تاکید کرد: داوطلبانی که صلاحیت آن‌ها رد یا عدم احراز شده است، از امروز به مدت 5 روز فرصت دارند به هیات نظارت بر انتخابات مستقر در فرمانداری بیرجند مراجعه کنند و شورای نگهبان 20 روز فرصت دارد تا شکایات این افراد را بررسی کند.

 

گفتنی است بررسی صلاحیت‌ها در 4 مرحله انجام می‌شود که 2 مرحله آن از سوی هیأت اجرایی و هیأت مرکزی نظارت و دو مرحله آن نیز مربوط به اعلام نظر شورای نگهبان است

 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند امسال برگزار می‌شود. استان مرزی خراسان جنوبی 11 شهرستان و چهار نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

پایان پیام/ 375

نظر شما