شناسهٔ خبر: 37549394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی

صلاحیت ۸۸ نفر از داوطلبان مجلس در خراسان شمالی تایید نشد

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی گفت: صلاحیت ۸۸ نفر از داوطلبان مجلس در این استان رد شده یا صلاحیت آنان احراز نشده و ۳۶ داوطلب تایید صلاحیت شدند.

صاحب‌خبر -

عابدین عابدی مقدم، رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: در این دوره از انتخابات مجلس،  140 داوطلب ثبت نام کرده بودند.

 


وی بیان کرد: از مجموع داوطلبانی که برای چهار کرسی بهارستان شرکت کرده بودند، 16 نفر قبل از رسیدگی به صلاحیت ها انصراف داده بودند، 36 نفر تایید صلاحیت و 88 نفر عدم احراز صلاحیت و یا رد صلاحیت شدند.

 

عابدی مقدم، افزود: در حوزه انتخابیه بجنورد که 88 داوطلب داشت، 12 نفر انصراف دادند و همچنین 20 نفر تایید شدند و 56 نفر نیز عدم احراز و یا رد صلاحیت شدند.



وی گفت: در حوزه انتخابیه شیروان نیز که در مجموع 26 نفر شرکت کرده بودند، سه نفر انصراف دادند، پنج نفر تایید و 18 نفر نیز عدم احراز و یا رد صلاحیت شدند.

 

رییس هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان شمالی بیان کرد: همچنین 26 نفر نیز در حوزه انتخابیه اسفراین شرکت کرده بودند که یک نفر از آنان انصراف داد، 11 نفر در این حوزه تایید شدند و 14 نفر نیز عدم احراز و یا رد صلاحیت شده اند.

 

خراسان شمالی دارای چهار کرسی مستقل نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و شهرستان فاروج در این استان نیز با شهرستان قوچان در خراسان رضوی مشترکا یک کرسی نمایندگی در خانه ملت دارند.

 

 

پایان پیام/ 569

نظر شما