شناسهٔ خبر: 37546981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأیید صلاحیت ۲۵ درصد داوطلبان انتخابات مجلس در خراسان شمالی

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی از تأیید صلاحیت 36 داوطلب در حوزه‌های انتخابیه استان خبر داد و گفت: از مجموع ۱۴۰ نفر داوطلب ۸۸ نفر نیز رد صلاحیت یا صلاحیتشان احراز نشد.

صاحب‌خبر -

عابدین عابدی مقدم در مصاحبه با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به آخرین آمار وضعیت تأیید صلاحیت شدگان داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خراسان شمالی اظهار کرد: از مجموع ۱۴۰ نفر داوطلب نمایندگی مجلس در خراسان شمالی که طی مرحله نخست با حضور در فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه سه‌گانه خراسان شمالی یا وزارت کشور ثبت‌نام خود را انجام داده بودند، ۳۶ نفر تأیید صلاحیت شدند، ۸۸ نفر رد صلاحیت شده یا صلاحیتشان احراز نشد و ۱۶ نفر نیز انصراف داده بودند.

وی به تشریح آمار بر اساس حوزه‌های انتخابیه پرداخت و گفت: در حوزه انتخابیه بجنورد، گرمه، جاجرم، راز و جرگلان و مانه و سملقان از مجموع ۸۸ نفر ثبت‌نام کننده، ۲۰ نفر تأیید صلاحیت، ۵۶ نفر عدم احراز یا رد صلاحیت شدند و ۱۲ نفر نیز انصراف خود را اعلام کردند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی همچنین به وضعیت حوزه انتخابیه شهرستان شیروان اشاره کرد و افزود: در این حوزه انتخابیه از مجموع ۲۶ نفر داوطلب، ۵ نفر تأیید، ۱۸ نفر رد یا عدم احراز صلاحیت و ۳ نفر نیز انصراف خود را اعلام کرده‌اند.

وی درباره حوزه انتخابیه شهرستان اسفراین نیز خاطرنشان کرد: در این حوزه انتخابیه از مجموع ۲۶ نفر ثبت‌نام کننده، ۱۱ داوطلب تأیید صلاحیت، ۱۴ نفر رد صلاحت یا عدم احراز صلاحیت و یک نفر نیز انصراف خود را اعلام کرد.

عابدی مقدم طی نشست خبری روز گذشته خود پرونده‌ها و مشکلات مالی، رشوه، ارتشا و سوءاستفاده‌های شغلی را در رده نخست عدم صلاحیت‌ها عنوان کرده بود.

بر اساس این گزارش بیش از ۲۵ درصد داوطلبان در خراسان شمالی تأیید صلاحیت، بیش از ۶۲ درصد رد صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

همچنین به تفکیک حوزه‌های انتخابیه قریب به ۲۳ درصد داوطلبان بجنورد تأیید صلاحیت و ۶۴ درصد آنان رد صلاحیت یا صلاحیتشان احراز نشده است. در حوزه انتخابیه شهرستان شیروان نیز ۱۹ درصد داوطلبان تأیید صلاحیت و ۶۹ درصد داوطلبان رد یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند. داوطلبان شهرستان اسفراین نیز ۴۲ درصدشان تأیید و ۵۴ درصدشان رد یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند.

گفتنی است کسانی که در این مرحله برای نخستین رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت شده‌اند می‌توانند از ۲۲ تا ۲۶ دی‌ماه با مراجعه به شورای نگهبان در ورزشگاه تختی تهران یا نمایندگان هیات نظارت مستقر در فرمانداری مرکز استان اعتراض خود را اعلام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما