شناسهٔ خبر: 34249258 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش روسیه به توقیف نفتکش انگلیسی:

استدلال‌های ایران منطقی است

ریابکوف: استدلال‌های ایران درباره نفتکش استنا ایمپرو متقاعد کننده‌تر از استدلال‌های مقامات انگلیس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت استدلال های ایران درباره اوضاع مربوط به نفتکش استنا ایمپرو انگلیس متقاعد کننده تر از استدلال های مقامات جبل الطارق و انگلیس درباره نفتکش حامل نفت ایران است که در تنگه جبل الطارق توقیف شده است. 

ریابکوف گفت:”استدلال های طرف ایرانی برای توضیح درباره اقداماتشان بسیار متقاعدکننده تر از اشارات مبهمی است که مقامات جبل الطارق با حمایت انگلیس در زمان توقیف نفتکش پانامایی حامل نفت ایران به آن ها اشاره کردند.“
این مقام روس افزود:”استدلال های ایران درست تر از استدلال های جبل الطارق و لندن است که دست به دزدی دریایی زده اند. ایران در حال مراقبت از اکولوژی تنگه هرمز است.“
­خبرگزاری دولتی ایران ایرنا روز جمعه گزارش داد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نیروی نظامی نخبه جمهوری اسلامی ایران، نفتکش استنا امپرو را که با پرچم انگلیس حرکت می کند در تنگه هرمز به سبب ”نقض قوانین دریایی بین الملل“ توقیف کرده است. بنا به اعلام سپاه این نفتکش برای بررسی های بیشتر به سمت ساحل هدایت شد.
این نفتکش بعد از آن توقیف شد که سیستم شناسایی خودکار خود را خاموش کرد و به هشدارهای سپاه پاسخی نداد.
نفتکش عظیم گریس 1 که در پاناما به ثبت رسیده است در اوایل ماه ژوئیه توسط مقامات جبل الطارق (از سرزمین های تحت حاکمیت انگلیس) به ظن حمل نفت خام برای سوریه و نقض تحریم ها توقیف شد.

نظر شما