شناسهٔ خبر: 67277831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

انصارالله حمله به کشتی تیوتر را تأیید کرد

جنبش انصارالله یمن حمله به کشتی یونانی «تیوتر» و غرق شدن این کشتی تجاری یونانی در دریای سرخ را که هفته گذشته هدف قرار گرفته شد، تایید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازمان عملیات تجارت دریایی انگلیس در خبری اعلام کرد: «به نظر می‌رسد نیروهای یمن دومین کشتی را هم در دریای سرخ غرق کرده‌اند.»

در همین ارتباط، رسانه جنگ وابسته به جنبش انصارالله روز چهارشنبه با انتشار ویدئویی هدف قرار گرفتن کشتی «تویوتر» در یک عملیات ترکیبی در دریای سرخ که هفته پیش انجام داد، منتشر کرد.

بر پایه این گزارش، یک مقام جنبش انصارالله یمن شامگاه چهارشنبه شب تأیید کرد که عملیات علیه کشتی تیوتر با یک شهپاد و دو موشک بالستیک و چندین فروند پهپاد انجام شده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که یک مقام انصارالله که خواست نامش فاش نشود به این شبکه خبری اعلام کرد که این عملیات علیه این کشتی که متعلق به یکی از شرکت‌های یونانی است، انجام شده، کشتی که دست به بیشترین نقض در تحریم دشمن صهیونیستی زده است.

این مقام یمنی تاکید کرد: این کشتی در یک عملیات ترکیبی و در پنج مرحله هدف حملات قرار گرفته شده است.

پیشتر نیز، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تائید حمله به کشتی تیوتر از غرق شدن قریب الوقوع آن خبر داده بود.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف گرفتند.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و شناورهای متعلق به نیروهای ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

برچسب‌ها:

نظر شما