شناسهٔ خبر: 67278134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری و بازداشت فلسطینی‌ها

در جریان یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری درگیری شدیدی میان آنها با رزمندگان فلسطینی رخ داد و شماری از شهروندان فلسطینی از جمله یک کودکِ زخمی بازداشت شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که یورش‌های شبانه روزی نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به مناطق مختلف کرانه باختری، همزمان با جنگ نسل کشی رژیم اشغالگر علیه غزه ادامه دارد، شب گذشته و صبح امروز نیروهای ارتش اشغالگر با حمله به مناطق مختلف کرانه باختری با شهروندان فلسطینی درگیر شده و شمار زیادی از آنها را بازداشت کردند.

منابع محلی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست به اردوگاه الفارعه در جنوب شهر طوباس در شمال شرقی کرانه باختری یورش برده و توسط یک بولدوزر شروع به تخریب جاده‌های اردوگاه و بستن ورودی‌های آن کردند.

بر اساس این گزارش، بعد از حمله نظامیان صهیونیست به این منطقه درگیری شدیدی میان آنها با رزمندگان فلسطینی رخ داد. نظامیان اشغالگر به منازل فلسطینیان یورش برده و تک تیراندازها را بر پشت بام خانه‌های اردوگاه الفارعه مستقر کردند.

گردان‌های شهداء الاقصی در این اردوگاه اعلام کرد که رزمندگان آن با مواد منفجره در برابر نیروهای دشمن ایستاده و یک بولدوزر ارتش اسرائیل را مورد اصابت قرار دادند که موجب وارد شدن تلفات به نظامیان صهیونیست شد.

نیروهای اشغالگر همچنین به مناطق مختلف نابلس ، بیت لحم و جنوب الخلیل یورش بردند و بعد از حمله به منازل فلسطینیان شماری از شهروندان فلسطینی را بازداشت کردند.

در جریان یورش نیروهای اشغالگر به شهرک بیتا درگیری شدیدی میان آنها با جوانان فلسطینی رخ داد.

در الخلیل هم نظامیان صهیونیست یک فعال حقوق بشری انگلیسی و شماری از فلسطینی‌ها را در مزارع کشاورزی آنها بازداشت کردند.

همزمان با آن شهرک نشینان افراطی صهیونیست هم به مراتع و مزارع فلسطینیان حمله کردند.

همچنین باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که شب گذشته نیروهای ویژه ارتش اشغالگر یک کودک 15 ساله فلسطینی به نام «سیف الدین درویش» را که در جریان حمله نظامیان صهیونیست به اردوگاه عایده در بیت لحم زخمی شده بود، بازداشت کردند.

اشغالگران صهیونیست هم‌زمان با جنگ نسل‌کشی که علیه غزه به‌راه انداخته‌اند، به‌شکل شبانه‌روزی حملات وحشیانه‌ای به مناطق مختلف کرانه باختری انجام می‌دهند و روزی نیست که خبری از درگیری رزمندگان فلسطینی با نیروهای دشمن در مناطق مختلف کرانه باختری و شهادت جوانان فلسطینی مخابره نشود.

از 7 اکتبر 2023 همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون حدود 550 فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده و 5200 نفر هم زخمی شده‌اند.

در این زمینه دیروز «ولکر ترک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد در جلسه این شورا به وضعیت متشنج کرانه باختری اشاره کرده و گزارش داد که از زمان آغاز جنگ غزه در ماه اکتبر تا اواسط ژوئن 528 فلسطینی از جمله 133 کودک به دست نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند.

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی درباره قتل‌های غیرقانونی که اشغالگران در کرانه باختری انجام می‌دهند، گفت: وضعیت کرانه باختری و قدس به شکل قابل توجهی رو به وخامت است.

انتهای پیام/

نظر شما