شناسهٔ خبر: 34213258 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌شرقی:

۷۲ هزار نفر طی یک سال مهارت‌های فنی و حرفه‌ای دیده‌اند

نماینده گفت: سال گذشته ۴۰ هزار نفر در بخش دولتی و ۳۲ هزار نفر در بخش خصوصی در آذربایجان شرقی مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش دیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «یعقوب نماینده» عصر امروز(۲۹ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارایه گزارشی از عملکرد یکساله این مرکز پرداخت و اظهار داشت: در تمامی شهرستان های استان آذربایجان شرقی به جز خداآفرین و چاراویماق مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی وجود دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بیش از ۵۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای در استان فعال است، خاطرنشان کرد: در این مراکز بیش از ۵۵۰ حرفه آموزش داده می شود.

وی با بیان این‌که بیش از چهار هزار شغل در کشور وجود دارد، افزود: سال گذشته ۴۰ هزار نفر در بخش دولتی و ۳۲ هزار نفر در بخش خصوصی در آذربایجان شرقی مهارت های فنی و حرفه ای را آموزش دیدند.

نماینده؛ رسالت اصلی این سازمان را ارایه آموزش‌های مهارت بنیان برای عموم مردم اعلام کرد و گفت: این نهاد متولی آموزش‌های غیر رسمی کوتاه مدت مبتنی بر شغل است.

وی با بیان این‌که طیف مخاطبان فنی و حرفه ای بسیار متنوع است، یادآور شد: بیکاران جویای کار، دانشجویان، دانش آموزان، شاغلان صنایع و صنوف، مستمری بگیران بیمه بیکاری و بازنشستگان از خدمات آموزش مهارت ما بهره مند می شوند.

نماینده طرح استاد و شاگردی قدیم را بهترین راه آموزش مهارت و اشتغال دانست و گفت: سازمان فنی و حرفه ای بعد از آموزش نیروها، نیازمند حمایت و بکارگیری آنها در صنوف و کسبه هستیم و امیدواریم اصناف و کسبه جهت ایجاد اشتغال ما را یاری کنند.

وی با بیان اینکه امروزه دنیا به شدت به سمت آموزش های مجازی و تکنولوژیک پیش می رود، افزود: مسیر آموزش های مجازی در سازمان فنی و حرفه ای و حرفه ای فراهم شده و به همین منظور ۵۰ محتوای آموزشی تعریف کرده ایم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان با اشاره به این@که ارایه هرگونه آموزش در این سازمان رایگان است، افزود: اگر افرادی ایده کارآفرینی نیز داشته باشند؛ بسترهای آن کاملاً فراهم است و ما آنها را تا حصول نتیجه حمایت می کنیم.

نماینده شعار سال جاری سازمان را برنامه ریزی تعاملی و حکمرانی محلی اعلام کرد و گفت: متناسب با هر شهر، روستا و محله برنامه ریزی کرده و با توجه به استعدادهای محلی هر شهر و روستا و محله می توانیم آموزش ارایه دهیم.

وی آموزش به معلولان را از دیگر ماموریت های این سازمان برشمرد و افزود: با عقد تفاهم نامه با بهزیستی؛ آموزش به معلولان را نیز شروع کرده ایم اما انتظار داریم آموزش معلولان را یک بخش حرفه ای و تخصصی و ترجیحاً بخش خصوصی برعهده بگیرد.

نظر شما