شناسهٔ خبر: 67274462 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: طبنا | لینک خبر

تمامی مراحل اخذ رای، به‌جز مرحله پایانی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه ۳۷۰۰ دستگاه احراز هویت بروز رسانی شده و در سطح شهرستان‌ها توزیع می‌شود، گفت: تمامی مراحل اخذ رای به صورت الکترونیکی و تنها مرحله پایانی رای دادن به صورت دستی انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش طبنا، قاسم عزیززاده گرجی امروز، ۳۰ خرداد در جلسه ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در محل دادگستری استان مازندران برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و گرامیداشت دهه ولایت و امامت، اظهار کرد: باید اقداماتمان را بر اساس تحقق چهار راهبرد پیشنهادی مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی کرده و در جهت محقق شدن اهداف جمهوری اسلامی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مهمترین هدف نظام جمهوری اسلامی، جلب اعتماد مردم و خلق حماسه‌های عظیم مردمی همچون دوره‌های گذشته است، افزود: دشمنان نظام از جمله اسرائیل به دنبال ناامن کردن فضای کشور و مایوس کردن مردم از باب حضور در پای صندوق‌های رای و به دنبال آن کمرنگ کردن انتخابات هستند.

عزیززاده گرجی خاطرنشان کرد: انتخابات همواره در طول دوران، اثر خود را نه تنها در داخل کشور بلکه در بیرون از کشور و افکار عمومی عالم نیز گذاشته است.

وی افزود: جلسات توجیهی با رؤسای ستاد انتخابات در جهت مراقبت از ستادهای انتخاباتی و فعالیت‌های تبلیغاتی مجاز و غیرمجاز برگزار و به صورت مکتوب اعلام شد.

رئیس ستاد انتخابات مازندران با اشاره به مدت زمان کوتاه برگزاری زودهنگام انتخابات اعلام کرد: ستاد انتخابات متشکل از ۱۱ کمیته تخصصی شکل گرفته و جلسات به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توافق شورای نگهبان و وزارت کشور، هیات‌های اجرایی گذشته که از بین ۳۰ نفر از معتمدین مردمی انتخاب شده بودند، در این دوره نیز فعالیت خود را ادامه می‌دهند، گفت: ۵۹ حوزه انتخابیه در قالب ۲۲ حوزه اصلی و ۳۷ حوزه فرعی به عنوان مجری انتخابات فعالیت می‌کنند.

گرجی ادامه داد: عوامل اجرایی و صندوق‌های رای تعیین و مشخصات آنها در سامانه انتخابات بارگذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه اگر عملیاتی صورت می‌گیرد، تمامی عوامل باید فهم مشترکی از آن عملیات داشته باشند، افزود: در این خصوص، دوره‌های آموزشی و توجیهی فرمانداران به صورت وبیناری از سوی وزارت کشور و همایش توجیه و تبیین یک روزه فرمانداران و بخشداران برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه  ۳۷۰۰ دستگاه احراز هویت بروز رسانی شده و در سطح شهرستان‌ها توزیع می‌شود، اظهار کرد: تست آنتن دهی شعبات اخذ رای نیز انجام شده و مشکلی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی مراحل اخذ رای به صورت الکترونیکی و تنها مرحله پایانی رای دادن به صورت دستی انجام می‌شود.

عزیززاده گرجی افزود: در قانون انتخابات مجلس پنج مدرک هویتی شناسنامه، کارت ملّی، کارت پایان خدمت، گذرنامه و گواهی‌نامه وجود داشت و رای دهندگان با ارائه اصل یکی از مدارک هویتی پنجگانه رای می‌دادند، اما در قانون انتخابات ریاست جمهوری در ماده ۱۹ با اصلاحیه‌ای که انجام شده فقط دو مدرک هویتی شناسنامه یا کارت ملی نیاز است و نیازی به مهر زدن در شناسنامه برای رأی‌دهندگان نیست.

رئیس ستاد انتخابات استان تعداد کل شعبات اخذ رای را ۳۲۲۸ شعبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۴۵۹ شعبه شهری، ۱۷۶۹ شعبه روستایی، ۲۵۴۳ شعبه ثابت و ۶۸۵ شعبه سیار است.

نظر شما